A kiadók bevételének a többsége még mindig a retail eladásokból származik, ezért nyilván nem mondják azt, hogy nesze, tegyétek ki olcsóban Steamre, hogy felhúzzuk a partnereinket, a nagy áruházláncokat... Másrészt több kiadó maga is rendelkezik alig látogatott, méregdrága webshoppal (az EA próbálkozik így digitális disztribúcióval, egy ideig nem is voltak Steamen a játékaik), melynek nem akar alávágni.
Mellesleg érdekes felvetés lehet, hogy egy kedvezõbb árazási lehetõség esetén mennyire kerülhetne a Steam monopolhelyzetbe, elvégre az egyes áruházláncokhoz mérten õk sokkal nagyobb hányadát fedik le a piacuknak. Nem hiszem, hogy a Gamersgate, az Impulse vagy a D2D akár együtt elérné az õ részesedésüket. Más kérdés, hogy az egyszeri fogyasztónak egy platform kényelmesebb is lehet a soknál, tehát ez egy nagyon messzire menõ téma lehetne.
Részemrõl a dobozos termékeket preferálom (természetesen vásároltam már Steamrõl is), így a Steam árazása ha olykor fel is háborít, de valamilyen szinten nekem dolgozik.