Az egész már egy ok-okozati összefüggés, amit már lassan a jó Isten sem tudna kibogozni. Tény, hogy a warez károkat okoz, de az is tény, hogy a fejlesztõk is károkat okoznak nekünk azzal, hogy megjelenés napján gyakorlatilag alfa állapotú programokat kapunk.
Na most, ha az ember 2-3 alkalommal belefut ilyenbe, nyilván elgondolkodik rajta, hogy miért ad pénzt, és fõleg mennyit.
Demót kevesen adnak ki, így marad a warez. Az ember kipróbálja, ha tetszik megveszi, ha nem, letörli. A gond ott van, hogy sokan akkor sem veszik meg, ha tetszik nekik, bár szerintem sokat javult ilyen téren is a helyzet...
Összességében a gond forrása ott kezdõdik, hogy a kiadó a bevétel miatt hajtja a fejlesztõt, emiatt az hibázik, vagy egyszerûen nincs ideje az alapos tesztre, így a kezünkbe egy kalap szar kerül, emiatt nekünk elmegy a kedvünk, emiatt kevesebb példány fogy, kisebb a bevétel, ettõl a kiadónak meg a fejlesztõnek megy el a kedve, és már bele is kerültünk egy olyan öngerjesztõ folyamatba, amiben gyakorlatilag mindenki szopik...
És akkor még ott van az is, hogy a kiadók és a fejlesztõk a warez letöltések számából indulnak ki, ami eleve egy fals alapot teremt, mert azt hiszik, minden letöltéssel õk bevételtõl esnek el. Szerintem ez nem így van... eleve a letöltõk közül késõbb sokan megveszik, plusz magamból kiindulva ott van az is, hogy például, ha nem lenne warez, akkor inkább hozzá sem nyúlnék egy BF3-hoz, mert annyi pénzt tuti nem adnék érte... ergo nekik ez nem bevétel kiesés.
A megoldás az lehetne, ha lenne teljes értékû demó mondjuk egy hétig. Ha addig bejön, akkor lehetne hosszabbítani valami apróért cserébe mondjuk még 1-2 hétre. Ha ezek után is tetszik, akkor az ember megveszi... ha nem, akkor is kaptak valami bevételt, viszont nekem meg nem kellett a teljes összeget kipengetni...
Vagy, ha már BF3... online eszembe nem jutna játszani, mert lever a víz attól a sok evolúciós zsákutcától. Viszont az offline részét végig vittem, és bizony szórakoztató volt... kikapcsolódásnak mindenképpen jó volt. Ha lenne csak offline része, 1-2 ezret simán adtam volna érte, de a teljesért közel 10ezret kizárt, mivel az online része ugye egyáltalán nem érdekel...
Valahol mindkét fél álláspontja érthetõ, de ezen változtatni csak a fejlesztõk, és a kiadók tudnának a megfelelõ hozzáállással. Az a gyanús, hogy nem igen tesznek ellenne, ergo valahol jól jön nekik ez a warezra mutogatás, mert így lehet tolódni a konzol felé, amelyre a fejlesztés jóval egyszerûbb, és az igények is jóval kisebbek. Könnyebb, gyorsabb fejlesztés + kisebb igények = egységnyi idõ alatt nagyobb bevétel. Innentõl kezdve meg a kör szerintem bezárult, és csak idõ kérdése, hogy mikorra lesz a PC-s játék teljesen réteg fogalom.