A linuxosoknak nincs min gondolkodni. Az m$ gátolja más os terjedését azzal, hogy az az elterjedt, és állandóan ilyen csakvindózzal kompatibilis megoldásokat csinál, és jól elzárja, titkolja a felsõ felépítését, sõt állandóan megváltoztatja, hogy ha nagy nehezen sikerülne is hasonló mûködést elérni, idõnként újra kelljen kezdeni az egészet. Ilyen pl a directx és a office formátumok. De fõleg a directx fogja meg az egészet, mert a legtöbb ember játékkal kezdi a pc-s pályafutását, játszani meg a dx miatt csak winen lehet azt tanulja és szokja meg, majd akinek nincs annyi esze nem is képes eltérni a megszokott "rendtõl" ezért hisztiznek hogy a linux milyen szar, holott csak úgy kéne hozzá állni, hogy nem win másolat, és lehet hogy 2 pixellel odébb kell kattintani x funkció eléréséhez...
A más os szerintem akkor kezdhet igazán terjedni, ha kifut az apis 3d (directx), és bejön a szoftverrender(ez 5 éven belül várható), aminél lehet függetlenné tud válni a játékpiac az m$-tõl(már ha addig nem talál ki valamit amivel magához láncolhatja a játékokat), és így beindul a láncreakció az új generációkban, hogy nem csak vindóz létezik.
A poén az, hogy a virtualizációs környezetekben is folyamatosan a directxel van szopás, mert nem tudják megvalósítani a guest os-ekben a 3d gyorsítást, mivel a tetû ms zár mindent, nehogy winen kívül máson mehessen dx vagy legalább wrappert lehessen írni rá.
De érthetõ, hiszen az m$-t kizárólag a játékok tartják életben, közvetlen, és közvetett hatással is. Ha minden os-re ugyanúgy elérhetõ lenne minden játék, összeomlana, legalább durván zsugorodna az m$ piaca, ezt õk is tudják, erre való a dx-hogy ezt meggátolják..
De valami már beindult. A directsound bebukott, nem is nagyon csináltak utódot, az openal meg terjed, mostmár az opencl is, már csak a grafikánál kellene open-re állni.