Miért csúszott ennyit a Metal Gear: Rising? Miért vitték más fejlesztõstúdióhoz? Miért változott meg a cím és a sztori? Miért maradt meg? Kérdések, kérdések. Kojima válaszol.
A csúszás oka? az eredeti Rising-csapat nem volt képes élvezetes játékmenetet pakolni az eredeti "szétvághatsz mindent" ötlet mögé. Több prototípust is készítettek, egyik sem volt megfelelõ. Annyira nem, hogy Kojima még valamikor 2009-ben le is lõtte a fejlesztést - egy darabig úgy volt, hogy a Rising soha nem jelenik meg.
Miért vitték más stúdióhoz? A Platinum gyakorlatilag véletlenül került a képbe, egy találkozó során mutatták meg nekik az akkor már alaposan összekuszált Rising-projektet. Kojimától jött az ötlet, hogy a vagdalkozós játékok terén komoly tapasztalattal (lásd: Bayonetta) rendelkezõ stúdió mehetne egy kört az akkor hibernált állapotban lévõ játékkal. Három kérése volt: Raiden legyen a fõhõs, a játék nézzen ki jól, és fusson hatvan képkockával másodpercenként. A Platinumnál rábólintottak.
Miért más a cím, és a sztori? A cím megváltoztatása mögött az áll, hogy Kojima nem szeretné, hogy az eredetileg is mellékágnak szánt Rising-ot a MGS-széria direkt folytatásaként értelmezzék a játékosok. A sztorit (és az idõszakot: most már nem az MGS4 elõtt, hanem utána játszódik), a Platinum kérésre változtatták meg, Kojimáék két hónap alatt dobtak össze egy teljesen új történetet.
Mi maradt meg? A sokat reklámozott alapötlet, a "szétnyeshetsz darabokra bármit". A szeletelés mikéntje ugyanakkor változik, korábban egy jóval lassabb "célzol, nyesel" mechanizmus szerepelt, a Platinum-féle megoldás inkább a "nyesel, nyesel, nyesel!" metódusra emlékeztet.