No szétdarabolom a válaszaimat szerintem, hogy ne legyen túl hosszú:
"De miért nem lehet azt megérteni, hogyha NEM lenne konzol, akkor PC-n lennének ezek az eladások."
Értjük ezt, de ez a "ha a kutya nem szarna szétesne" tipikus esete. Volt idõszak amikor nem volt konzol az is jó volt. Most van konzol ez is jó.
"(illetve ha többen PC-re vennék továbbra, akkor az arány változna, és a játékkínálat+minõségek is)"
Nah ez teljesen igy van. Csak hát hol vannak azok az eladások?
"Néhány excluzívval indult, PC-re nem jelentették be, késleltették (nagyon sokan a GTA 4 miatt döntöttek a konzol mellett, mert azthitték nem jön, legalábbis ez volt a döntõ játék)."
Szerintem semmi szin alatt nem ez volt a döntõ játék, lévén, hogy ez egy mostani nem túl régi játék. A konzolosodás meg már a PS2 korszakban megfigyelhetõ volt. A példa negativ példának jó. Nézd meg mit produkált a GTA4 PC-ken és akkor rögtön érthetõ, hogy miért inkább konzolon játszik az ember ilyen játékokat.
"Hour of victory -t megérte kiadniuk (ami még a CoD 1 szintjét sem éri el közel sem), akkor másokat nem érné meg?"
POnt ez a baj a PCs játékiparral, hogy 0 benga fércmunkák tömkelegét adják ki rá. És nem ezek a játékok szoktak bukni, hanem a sokmillió, sokszázmillió dollárt felemésztõ fejlesztések ahol tényleg nem mindegy mennyit adnak el belõle. Ha olyan nagyon megérné másokat kiadni akkor ki lennének adva. Bármilyen meglepõ de a studiók nem ellenségük a saját pénzüknek. Ezért is van az, hogy a konzolos játékot portolják PC-re és nem forditva.
"Szerinted a Call of Duty 4-et nem érte meg kiadniuk (lásd az eladásokat), vagy a Crysist és C. Warhead-et?"
Hát a Crysis kapcsán megint a negativumokról lehet beszélni (lásd a vezetõk nyilatkozatait a silány eladásokról), aminek az lett a vége, hogy az új Crysis engine az már multiplatform tehát konzolos is. Pont te hozod fel nagyon jól az élõ példákat. Egy olyan cég ami csak PC-re akart fejleszteni jól befürdött igy kénytelen nyitni a konzolok felé is. Biztos lehetsz benne, hogy a következõ játékuk ami multiplatform lesz sokkal nagyobb példányszámban fog konzolra elfogyni. Innen már csak egy lépés (vagy max kettõ) lesz az, hogy az azutáni konzolra készül el elõször majd sokkal késõbb (vagy soha) PC-re.
"Az mondjuk igaz, hogy pc-n kevesebben rendelnek elõ ész nélkül, és átlagban olyanokat vesznek, amiket nem unnak meg 1 hét után."
Ez a baja a PCs játéknak. Én nagy PC fan vagyok, meg nagy PC játék fan, de PCre kb egy-két tucat eredeti játékom van (annak is nagyrésze már leértékelt volt) az évek, évtizedek alatt. Xbox360-ra 2-3 év alatt összeszedtem ugyanennyit.