narumon: Tegyük fel, hogy minden játékot kiadnak egyidõben konzolra (normálisan optimalizálva, hogy azért egy sm3 -as felsõbb kártyákon is elfussanak, olcsóbb dualcoreos procikkal). Akkor akinek te végül a konzolt ajánlottad, melyik érné meg jobban? (hiszen montad is, õ elõször videókártyát meg ramot vett)
Hogyha lehet tudni egybõl, hogy kiadják a GoW -ot, GTA 4-et, megmég 1-2 dolgot, rohadtul sokan nem vesznek konzolt. Többen megvárták volna gépre, többen fizettek volna érte, és jobb minõségbe portolták volna át.
"Ez miért baj? Hiszen játékról beszélünk. Nekem tök természetes, hogy egy játékgép csak játékra jó (ezért vettem pl xboxot és nem PS3at). Nem is akarok vele mást csinálni. Nekem nem kell se multimédia bele meg semmi hiszen arra ott a pc ahogy te is mondod."
És ez tényleg jó, hogy 40-50 -ért megveszel egy gépet, amit csak játékra használsz, arra még elõ kell fizetni LIVEért ha neten szeretnél (ami nélkül ugye demokat se tudsz kipróbálni), megvenni jóval drágábban a játékokat, amiket pár nap, vagy max 1 hónap alatt megunsz (kivéve ha szereted a szerepjátékokat).
Akik engem kérdeztek PC-n én mindig tudtam nekik játékokat ajánlani szinte. Korábban amíg nem voltam szimulátoros, akkor is mindig tudtunk valamivel játszani multiban, single-ben sem vittem még végig egy csomó játékot. Persze, GoW 2 húdeszép, azzal kell játszani, meg Killzone meg Silent hill, meg mittomén...
PS2-vel is ugyan ez volt, gyakorlatilag mikor már PC-n sokkal jobb játékok voltak, többség elkezdte fejleszteni, utána x360 jött és ahogy készültek az excluzívok meg késleltetések, egyre többet áttértek. Igen tudom, akkor is sokan vettek volna ha mindenre kijönnek a játékok, de teljesen más lenne az arány!
"Ha meg mégis akkor bõven ráérek majd akkor venni hozzá egy adott PCt, és nem költöttem rá minden évben folyamatosan."
De miért kéne minden évben folyamatosan költeni? Az én gépemet 150-ért vettem még (tvtunerrel együtt), és alig van ami nem fut el játszhatóan (mostmár azért van 1-2, ideje lenne rákölteni egy 40-50-et, ez tény). van egy ismerõsöm, aki úgygondolta, hogy elég lesz neki egy 1000 Mhz-es körüli, integrált videókrátyás gép, mostmár zavarja, hogy nem tud normálisan lejátszani vele hd videókat, akad a photoshop, videót se tud normálisan szerkeszteni, és még sok mindent, amit szeretne, most próbálja eladni, hogy tudjon újat venni...
"Biztos lehetsz benne, hogy a következõ játékuk ami multiplatform lesz sokkal nagyobb példányszámban fog konzolra elfogyni. Innen már csak egy lépés (vagy max kettõ) lesz az, hogy az azutáni konzolra készül el elõször majd sokkal késõbb (vagy soha) PC-re."
Biztos vagyok benne, hogy párhuzamosan ki fog jönni konzolra is (a legjobban akkor járnak, ha mindenre kiadják, jól). De a PC-s változat sokkal jobb lesz vszínûleg, mint a konzolos, és nem fognak elpártolni a pc mellõl. Azért szépen fogyott, sõt a Warhead még szebben (és az, hogy ingyenessé tették 2x is kis idõre a multit, sokan megkedvelték és megvették), a VÁRTNÁL GYENGÉBB eladásokat a sima Crysis után mondták, ami elég bugos és nagy gépigénnyel jött ki.
"Netet fizetni a PCre is kell, a játékok meg nem szignifikánsan drágábbak legalábbis nyugaton ahol a forgalmat generálják."
Igen, de ha jól tudom a LIVE -ért kell fizetni külön. A játékok 2-3ezerrel drágábbak a pc-snél, ami hosszú távon nem keveset jelent.
"És nem ezek a játékok szoktak bukni, hanem a sokmillió, sokszázmillió dollárt felemésztõ fejlesztések ahol tényleg nem mindegy mennyit adnak el belõle. Ha olyan nagyon megérné másokat kiadni akkor ki lennének adva. Bármilyen meglepõ de a studiók nem ellenségük a saját pénzüknek"
Ezekszerint amiket konzolra és PC-re is kiadtak benga fércmunkák, amiknek nem volt költséges fejlesztésük (pl. Far Cry 2, Assassin's Creed, Call of Duty 4-5, Mirror Edge, Armed Assault 2, Burnout Paradise, Quantum of solace, Rainbow Six Vegas 1-2, GRAW 1-2 (ennél ráadásul más is a PC-s és konzolos teljesen, nem átirat!), Stranglehold, Gears of War) -> nagyjából ezek azok, amik azért elég jó minõségben át lettek írva. Melyek azok konzolon, amik ezeknél sokkal költségesebb fejlesztések voltak, annyira, hogy nem érte meg kiadniuk pc-re? Ezer oka lehet, hogy miért nem adnak ki valamit pc-re (függ a kiadóktól - határidõ, illetve mit hajlandóak kiadni, a konzolos cégek befolyása - én pl. biztos vagyok, hogy a GTA 4 pc-s verzióját nem önszántukból tartották teljesne titokban, abba nem egyeztek bele, hogy pc-re ne adják ki, csak a késleltetésbe :-P). Az hogy nem éri meg kiadniuk, az biztos, hogy NEM IGAZ, különben már tényleg nem készülne PC-s játék.
Egyébként ezek a statisztikák szerintem közel sem megbízhatóak, nem számolnak össze mindent (PC-n pl. sokan vesznek Steam-en, meg netes letöltõs rendszereken), a másik, hogy ezekben nicns benne, hogy sokan akkor veszik meg, ha lejjebb megy az ára. Szerintem a régebbi játékok PC-n jobban fogynak (pl. Arma 2-t gépre biztos, hogy 4-6 év mulva is fognak venni, konzolra nem), ez nem csak szimulátorokra igaz.
Módokkal kapcsolatban annyi, hogy lehet nem érdekelnek, de szerintem hülyeség így hozzáállni. Nagyon meg tudják hosszabbítani egy játék élvezhetõségét + dolgokkal meg állításokkal. Csak egy példa, Portalhoz sokkal jobb (és nehezebb) pályákat letölteni, amikkel sokkal több ideig el lehet lenni, mint alapokon. Multiban ez szitne minden játéknál alap. FC2 -t is tudnám élvezni ha lehetne konfigolni a fegyvereket, lehet az lenne ArmA mellett a másik kedvenc, alapból nekem játszhatatlan (hogy 2 lövés kelljen mesterlövészbõl valakibe, ráadásul úgy, hogy meglövöm és utána simán el tud rohanni fedezékbe és fullra meggyógyítani magát..., meg a többi fegyver is kurvagyenge).