"De nem veszed észre, hogy magadnak is ellentmondasz több mindenben? A x360 elõtt a PS2 volt az igazán elterjedt konzol, mégis jött nagyon sok játék PC-re, és tovább is fejlõdött."
Én nem így látom, szerintem abban az idõben kezdtek el FOGYNI a PCs játékok.
"Mostmár a PC-s játékok elhagyják az X360-at is, fejledtebb hardverek vannak, és a játékokban sokkal több lehetõséget biztosít a sok hely lehetõség, a több rendelkezésre álló gomb, stb. Lehetõségek terén még mindig azokat értem mint eddig (irányítás, bõvíthetõség, testreszabás)."
De ez az elmélet. Gyakorlat meg nem ez, hanem az, hogy örül az ember ha egy olyan jól mûködö verziót kap mint az X változat. Olyanról meg hirtelen nem is tudok ahol az irányitást is átvariálták volna.
"De az eladások a játékoktól függenek, ha nem lenne konzol, PC-re vennék meg azokat akik konzolra veszik."
Ez ugyanaz a sok ha. Jelenleg VANNAK konzolok. Nyilván ha 1 platform lenne a világon akkor kénytelen lenne mindenki arra fejleszteni és arra venni a játékokat, de ez (sajnos vagy szerencsére) nem igy van.
"Ha párhuzamosan jönne minden, akkor nagyjából arányban lenne (én szerintem PC-re kicsivel TÖBBEN! vennék, ha jól kiadják, és kihasználják az elõnyöket"
Ennek ellentmond az összes egyszerre megjelenõ játék. Semmelyik nem tud felmutatni PC-n nagyobb eladást.
"Grafikailag csak nagyjából vagyunk ugyanott, volt amikor lejjebb, volt mikor ugyanaz volt majdnem, már pc-n jobb, és lesz mégjobb."
Persze ez mindig igy megy, csak nemsokára jön a köv konzol generáció, akkor meg megint a háttérbe kerül a PC. Ez ilyen liftezés.
"Mindenesetre a lényeg, hogy PS2-es játékok is jöttek egyidõben ugyanúgy pc-re, mint most x360-asok."
Ezzel nincs is gond. Ezért veszik sokan az X360-at mert, hogy jön rá az a játék, és olcsóbban, egyszerûbben játszik vele.
"pl. a GTA 4 sem belsõ fejlesztés tudtommal, mégis timed excluzív ;)"
Ez csak pénz kérdése. Egyébként meg a nagy játékoknál nagyon kevés cég teheti meg, hogy egyszerre jelenjen meg minden platformon. Iszonyatos pénz, energia, emberi erõforrás ám egy játék elkészítése.
"Amit nem adnak ki PC-re, abban nagy valószínûséggel a konzolgyártók beleszólása van."
Vagy egyszerûen úgy van vele a kiadó, hogy ez kerülne neki még mondjuk 10M dollárba, és számolgat. Vajon PCn elmegy annyi, hogy visszahozza? Nem mindenki kockáztatja ám szívesen a pénzét. Ha 10M dollár neki az, hogy Pcre is megjelentesse az azt jelenti, hogy legalább 15-20M-nak be kell jönnie ahhoz, hogy ne bukjon rajta.