Jó sok feltételezésbõl indulsz ki amik egy jó része nem állja meg a helyét. :)
Látszik, hogy a játékkal magával (már az asztalival) tényleg nem foglalkoztál még. Van egy szabály amivel a szabálykönyv kezdõdik, ez pedig a most important rule. Eszerint azt és úgy változtatsz meg amit és ahogy akarsz, csak ezt beszéld meg elõre az ellenfeleddel. Ha õ beleegyezik onnantól szabad a vásár.
Ha szabályosan akarsz eljárni akkor két dolgot tehetsz a jelen rendszerben.
1: játszol apocalypse csatát (tzeentch sereg esetében amúgy is azt illik játszani mert drágák a modellek pontértéküket tekintve és ha sereget akarsz kiállítani ami úgy is néz ki akkor bizony el fog szaladni a pontérték).
2: Adott pontértékre két különbözõ sereget hozol egymás mellett. Tehát a te esetedet figyelembe véve, ha az ellenfeled beleegyezik a több sereges felállásba, mondjuk egy 2000 pontos átlagos meccset megoldasz úgy, hogy hozol egy szabályos CSM Tzeentch sereget mondjuk 1000 pontért, meg egy szabályos démon sereget szintén 1000 pontért, mindegyiket a saját kódexébõl. A csata alatt te irányítod mindkettõt és egyszerre használod õket. Ez még szabályos, de ekkor nem egy hanem két sereget irányítasz, már ha az ellenfeled beleegyezik. Ekkor lenne 1 Tzeentch HQ-d (Ahriman vagy egy kisebb Tzeentch varázsló) és 2 Tzeentch Troop (Thousand Sons egységek) választásod, továbbá egy démon HQ-d (LoC) és 2 démon troop (Horrors of Tzeentch) választásod meg amire még marad pontod. Ez így kevésbé balance borogató mint ha szabadon kombinálgatnál, mégpedig azért, mert mivel kér sereget hozol, köteles vagy kiállítani a seregenkénti kötelezõ egységszámot, tehát nem tudsz olyan optimalizálgatást végrehajtani amit egy kombinált listánál tehetnél (egy kombinált listában például elég lenne csak 1 HQ és 2 Troop aztán minden más ami tetszik, míg 2 sereg esetén 2 különbözõ kódexbõl származó HQ és 2-2 Troop amit ki kell állíts és ez megköti a kezedet, kevésbé enged túl erõssé válni).
Kódex kutyulás megszûnése nem új keletû dolog.
Ha maradsz a normál szabályoknál akkor bizony már a 3rd edition (talán '98-as kiadás) óta nem kevergetheted szabadon az egységeket. Ami különbség a jelenleg érvényes kódexel szemben, hogy a 3rd edition (balance terén rettenetesen elrontott) kódexük és a 3.5-ös még tartalmazott isten specifikus démonokat, meg nagyon béna, kezdetleges szabályokat a légiókhoz. Ehelyett most vannak nem specifikus démonok (amíg nem játszottál velük az asztalon és nem próbáltad õket addig könnyû lenézni õket, pedig eszement jók, sok téren jobbak mint a démon kódex kiegyensúlyozatlan egyedi démonai a maguk néhol pofátlanul alacsony pontjaival), démon lordok a mariskák mellé. Amit azonban nem szabad elfelejteni, hogy míg a káosz viszonylag "egységes" a hátteret tekintve (tehát jó nagy katyvasza a démoni, CSM és áruló/renegát/fertõzött erõknek), addig a játékban a kódexek egy sereg köré épülnek, nem vegyítésként mûködnek.
Namost ha a kódex címe CSM (chaos space marines) akkor oda nem illenek az istenség specifikus démonok sokaságai (többféle démoni egység volt a régi kódexekben mint amennyi CSM még akkor is ha az egyedi hõsöket is beleszámolom ami már nevetséges volt), meg az egyéb kisegítõ erõk leírásai. Az a kódex igenis a CSM egységekre fog koncentrálni. Ettõl persze még nagyon is hatékony, démon támogatta hadat össze lehet rakni és nyerni is lehet velük (szívtam éppen eleget ellenük, hogy ezt bizton állíthassam).
Az meg, hogy régen még benne voltak, az nem feltétlenül jó érvelési alap, fõként azért nem mert pont ezáltal volt nagyon rossz a kódexek erõegyensúlya. Túl könnyû volt CSM sereg néven démonoktól hemzsegõ, jóformán csak belõlük álló sereget összerakni amit szinte lehetetlen volt megfogni (kimondottan a démon dömping ellensúlyozására jött a Daemon Hunters kódex de nagyon nem váltotta be a hozzá fûzött reményeket így más megoldást kellett találni a probléma kezelésére). Ez is egy oka volt annak, hogy külön lett választva az egyedi démoni egységek sokasága (a másik meg a pénz, mert így bizony egy új sereg, újabb játékosokat és nagyobb bevételt generálhatott mint ha marad integrálva aminek csak a CSM játékosok egy része örült ám a közvélemény kutatások szerint a ellenfelek túlnyomó többsége és a CSM játékosok egy része sem szeretett).
A rendszer átszabása ne tévesszen meg, nem jelent gyökeresen nagy változásokat (bár most végre nagyobb lélegzetvételû változások lesznek mint az elmúlt 2 kiadásban összesen).
Nem csak az általad felsorolt 4 rendház isten specifikus (az meg pláne nem igaz hogy a többi mind undivided, mint ahogy nem csak 4 istenség van csupán, mert akad több is csak azok nem annyira hatalmasak). Sok warband és légió maradvány bizony istenség specifikus, a függetlenné vált töredékek megalapították saját kis frakcióikat és szabadon tartozhatnak kimondottan csak egy istenség alá is vagy lehetnek undivided-ek de lehetnek akár úgy is káosz hívõk, hogy semelyik jelet és istenséget nem tisztelik (ilyenre példa a Night Lords "rendház" akik mindegyik istenséget megvetik).
Nem tudom mennyit tudsz vagy vélsz tudni a világról, azt azonban nem árt ha tudod, hogy például a HH sorozat és úgy a Black Library könyvek 99%-a már az új hullámos, friss generáció alkotásai amik gyökeresen eltérnek az eredeti koncepcióktól amiken maga a játék alapul és ami alapján még anno Ian Watson papa dolgozott. Amennyiben sikerül elõkotorni régi Rogue Trader-es írásokat, háttéranyagokat (ezek egy része Citadel magazin vagy még régebbi újságok hasábjain jelent meg, nem csak kódexekben és könyvekben) meg fogsz döbbenni az eltéréseken. Rengeteget változott a játék háttere és sok helyütt sajnos hátrányára.