Az a lényeg, hogy a soundfontok elvén fog mûködni, mint amit a virtuális hangszerek nagy többsége már régóta használ. Egy szemléletes példa: a dob pergetése. Különbözõ dinamikájú leütéseknél különbözõ hangminta szólal meg. Itt elvileg 1-es léptetéssel is megcsinálhatják; akár 127 vagy 255 különbözõ dinamikájú hangmintát is beprogramozhatnak a soundfontba.
Ezzel csupán annyi a baj, hogy irgalmatlanul sok tárhelyet foglalnak el a merevlemezen. Egy virtuális dobnál természetesen az a cél, hogy minél élethûbb legyen, de egy játéknál azért nem életbevágó. Fõleg, hogy minden objektumhoz, ami zajt kelt, hozzárendelnek 256 MB-nyi hangot.
Így lassan a játék már DVD-re sem fog kiférni, majd Bluréjn adják ki, ezzel együtt értékesítik a Bluréj meghajtókat (vagyis rákényszerítenek, hogy megvedd), és rögtön lesz létjogosultsága a Terabájtos vinyóknak is.
Nem az a lényeg, hogy hatalmas elõrelépést tettünk a szimuláció fejlõdésében, mert ez a "dinamikához rendelt hangfájl" már több mint 10 éve mûködik, csak még játékra eddig nem használták.