"Az OpenGL pedig sehol sincs technológiailag a legutóbbi DX-hez képest."
Ez nem igaz ebben a formában. Az NVidia DX10-es kártyák, a nagy közönség számára, az NVidiás techdemókat, még XP-én DX10-es featureket felhasználva mutattákbe OpenGL segítségvel. ATI-nak az a nyanvadt Geometry Shader nem akar összejönni Windows alatt OpenGL-ben egyedül, de amúgy már a DX10.1-es feturök is renderkezésre állnak (cubemap array, új textúra címzõ utsítások, új FSAAak, stb.).
Ami miatt kerülik a fejlesztõk mégis az:
- kártya gyártójaként variálja egy feture felhasználási módját, amely néha OpenGL driver frissítés során is képes megváltozni
- egyes gyártók bizonyos platformokon elhanyagolják (Intel és ATI is bizonyos színten, de nem annyíra mint az elsõ Windows és Linux alatt, típikusan. MacOS X alatt vanb Geometry Shader ATI kártyákon)
- Az eltérések elrelytése nagymunka a fentiek miatt, viszont ha már van egy alap nem érimeg DX-re áttérni