Nem tudom, hogy a cikkíró, vagy a tanulmányt készítõ hallgatók egyszerûsítették le ennyire a dolgot. A "kirobbanó" növekedést nem feltétlen ilyen direkt módon kötném össze a fájlcseréléssel. Szerintem nagyban hozzájárult, hogy a kiadók hajaznak az újdonság erejére, és az egyre több lehetõségnek köszönhetõ fiatal tehetségek, olcsó és gyors megoldást jelenthetnek a bevételkiesés problémájára. Manapság amúgy sem bonyolult kiaknázni egy feltörekvõ, vagy eddig elbújt, eltitkolt tehetséget. Gondoljunk csak a tehetség kutató mûsorokra. Már a gagyi emberekbõl is pénzt lehet csinálni, a válogatásokat feldolgozó mûsorok alkalmával.
Az mondjuk kétségtelen, hogy ha van egy rendszer, ami hozzásegíti az embereket a kultúrtermékek ingyenes "fogyasztásához", akkor az minõségi javulást is jelent, de ne feledkezzünk meg, hogy ezek az eredmények nehezen mérhetõk. Nem lehet pontosan tudni, hogy hányan nézték meg a filmet, vagy hallgatták meg a zenét, illetve az mennyire tettszett a hallgatónak, nézõnek.
Nem véletlen, hogy a worldwide listák elejét a látványfilmek tömkelege uralja, mert arra ülnek be a legtöbben a moziba, abból lehet a legtöbb pénzt kihúzni. A kiadók meg próbálkoznak mindenfélével, hogy több embert csábítsanak be, pl. olyan filmekkel, ami csak évek múlva hozza vissza az árát.
A fájlcserélés jó dolog, ez kétségtelen, most már csak azt kell kitalálni, hogy hogyan lehet gazdaságosan mûködtetni a dolgot.