igazából arra próbálok kilyukadni, hogy bármi alapján próbálod meghúzni a határt, nem lesz igaz mindenre. Pl. a musical könnyû zenéhez tartozik, holott általában klasszikus hangszerek, és énekek/monológok vannak.
Ha a komolyzenét próbálom megmagyarázni zene szempontból; a harmóniák és az összetettsége a fontos, minden szólamra oda kell figyelni, stb., megint csak zsákutca a modern komolyzenénél (lásd pl.: Schönberg - Pierrot Lunaire - ami egyértelmûen komolyzene, illetve amit linkeltem a Yannit, ahol zenekar, sok szólam és hangszer van, és harmóniailag tudatosan épülnek fel - habár nem klaszikus szabályok alapján!).
Minden szemszögbõl ugyan így járunk, akár elõadásmód, hangszerelés, összetettség, stb.. Nem lehet így két részre osztani a zenéket, hogy komoly vagy klasszikus, nincs határa. Yanni-tól is vannak olyan számok, amikben fõleg klasszikus hangszerek vannak - bár többnyire mindig van 1-1 különleges hangszer (mint pl. szintetizátor, egzotikus, õsi hangszerek ,vagy ének, vagy ilyesmi).