"Bocs, de ha a nyelvcsalád számít a rokonságnál, akkor a közös nyelvcsaládba tartozó népek miért nem rokonok? Most ezzel nem ellentmondasz önmagadnak?"
Nem! Ugyanis, ha a nyelvcsalád rokonság mellet az összes többi eltér, akkor, hogy lehetne testvérnéprõl beszélni? Pont a spanyol orosz példád a kiváló példa rá! ( ne kelljen ezt is vagy 50x megismételnem majd, kérlek! )
"A genetika jó lenne...csak tudod, a népek keveredtek egymással. Például mi konkrétan az összes szomszéd néppel meg az épp erre járókkal...arról nem is szólva mennyi idegen települt le itt,valamint a már eleve itt élõ népeket se felejtsük el.
A genetika így sántít...ugyanis, például, én magyar vagyok. Az ükapám meg lehet hogy német volt. Ha engem megvizsgálják a DNS-emet, akkor az jön ki hogy a magyarok azok németek? Nem az jön ki. Az jön ki ,hogy az én õsöm valaha német volt.
A genetikával nem mész semmire."
A genetika nem jó lenne, hanem KIVÁLÓ módja a kutatás elkezdésének! Nem 100%-s egyezést keresnek, hanem azt, hogy kiknél van a legtöbb egyezés!
Az pedig téves érv, hogy kevert nép vagyunk, ezért a genetika nem ér semmit. Elõször is érvényben volt nálunk egy szokás, amely szerint magyar nõ csak magyar férfival házasodhatott. Viszont magyar férfi, elvehetett más nemzetbéli nõt. Ez pontosan arra volt jó, hogy a meghatározó Y kromoszóma örökítõdött tovább. Lásd fenti link. Ez a szokás a székelyeknél igaz, hogy már csak elvétve, de ma is megvan.
Másodszor pedig a kevert génekbõl is nagyon sok minden kiderül. Például, hogy jobban hasonlít a génállományunk egy tõlünk 3000km-re keletre lévõ népcsoporthoz, mint a szomszédainkhoz.
"Vallás. Az indoeurópai népeknek valaha ugyanolyan volt a vallásuk Sõt ma is ugyan olyan ugyanis az oroszok is és a spanyolok is keresztények... persze tudom nem erre gondoltál. De hidd csak el, a kereszténység elõtt, a vallás ugyanolyan volt"
A kereszténység a kialakulását követõen több irányba terjedt. A nyugati vonal, amit ma itt élõ összes nemzet a magáénak vall, az a judeo-krisztiánizmus. Hogy ez mennyire keresztény, errõl napokat lehetne vitatkozni ( mint, ahogy ezt egy másik topikban meg is tettük ), maradjunk annyiban, hogy önmagukat kereszténynek definiálják. A lényeg, hogy a szkíta vallás, már Jézus elõtt is sokban hasonlított arra az eszmeiségre, amit Jézus tanított. A mi õsvallásunk rengeteg mindenben hasonlít erre a szkíta vallásra!
Szent Gellért maga írja le, hogy a "magyarok másképpen tisztelik a Szûzanyát" Õ 1040 környékén járt erre, ha jól emlékszem. Na most, hogy lehet az, hogy kb 40 évvel az állítólagos kereszténység felvétele után mi már másképpen tiszteljük a Szûzanyát? Nagyon is evidens a dolog, hogy mi már 1000 elõtt találkoztunk a kereszténységgel. Erre régészeti leletek is vannak, és bizony még ma is fellelhetõ, XVII. századi manicheista jelképek garmadája van a festett kazettás mennyezetû templomainkban. Sõt, manicheista programja, mondanivalója van a Szent Koronának is! A manicheizmus pedig a kereszténységnek egy nagyon jelentõs ága volt mindaddig, amíg a judeo-krisztián vallás ki nem irtotta... ( mint annyi minden mást, emberek százezreivel együtt )
A valláshoz zárásképpen, nézd meg mit ír a Corpus Juris Hungarici, I. Endre rendelkezéseinél!
Azt mondja, "scythiai õsi pogány szokást el nem hagyja"! Milyen? Szkítiai? Pogány? Álljunk csak meg! 1046-1060 közt járunk! Szkítiai szokás? És pogány? Érdekes ugye? Most nézzük a pogányt. Azt tudni kell, hogy a judeo-krisztián terminológia mindenkit pogánynak nevezett, aki nem volt judeo-krisztián. Az a dátum amikor ez a rendelkezés születik, pár évtizeddel a judeo-krisztián vallás nyakunkba vétele után születik. Itt rögtön hangsúlyoznám is, hogy az eredeti szöveget nem találom, pedig régen ugyanitt az is fent volt! Az eredeti egyébként így hangzik: "Scythicus, gentilis et ethnicus ritus" Vagyis, ha az emlékeim jók, akkor Szkíta, népi, nemzeti szertartásrend. (Ehhez képest van pogánynak fordítva!) A "pogány" szavunk a latin paganus szóból származik, aminek jelentése az is, hogy földmûves, paraszt, vidéki ember. Pejoratív jelzõt csak manapság kapott. Régebben ezt a kifejezést arra használták a judeo-krisztiánok, aki NEM judeo-krisztián volt! Tehát az "õsi pogány szokás" nem azt jelenti, hogy valaki nem lehet keresztény, hanem azt, hogy nem judeo-krisztián! Nekik pedig bálvány volt minden más, ami nem fért bele az õ elképzelésükbe! Az, hogy a fordító miért így fordította... õ tudja. A másik érdekesség a következõ, szintén a Corpus Juris-l foglalkozó oldal.
Jól megnézted? Mi marad ki Szent István és Szent László törvényei közül? I. Endre törvényei. Miért? Csak nem a Szkíta hivatkozás miatt? Itt már a "félre" fordítás is kevés? Hmmm... nézzük csak meg kik támogatják az oldalt! Szép kis névsor! Tudnám I. Endre mit vétett nekik... ( sejtem )
Tehát itt (is) egyértelmû utalás van a Szkíta vonalra. Ha pedig utánanézel a szkíta vallásnak, szertartásrendnek, akkor sok érdekességet fogsz találni...