Mondjuk en mar korabban is erzekeltem ezt a problemat az uj epitesu troliknal. A regi ziu-kat es ikarus 200-asokat meg lehet hallani 3-4 haztomb tavolsagbol is, koszonhetoen a regi vontatomotorok hangjanak. Az ujabb valtozatokat viszont jo esetben is csak par meterrol hallani, akkor is csak gyorsitas es fekezes kozben. A trolik eseteben regebben sokat segitett a foldelolanc is amit maga utan huzott a kovon. Ezt azota sok jarmuvon kicsereltek aramvezeto gumicsikra vagy csak egyszeruen leesett. (utobbiak esoben raznak)
Azok a hibrid autok, ahol soha nem all le a fomotor igazabol nem mukodnek rendesen. Varosi forgalomban sorbanallva az aksik feltoltese utan a benzines fomotornak ki kellene kapcsolnia amig a toltes a megadott ertek ala nem csokken.
Egyebkent a motorhang 'hianyat' nekem kompenzalja az allo helyzetbol is elerheto maximalis nyomatek, es nem hallani hanem erezni kell a gyorsulast. Bar azert a ziu-k hangja eleg stilusos volt. Pl. amikor anno a csak 70 km/h-ig kormanyozhato ziu-val 90-el mentek fel a nyugati feletti ferdinand (regen elmunkas) hidra, a ket megallo kozti tav feleig padlogazzal gyorsitva, majd maximalis motorfekkel megallva.