Figyelmetlen voltam, már posztoltak ezzel kapcsolatban.
Így fog kinézni a jelenlegi tervek alapján a fejlõdés:
A játékos elfogad egy szerzõdést (contract) vagy csak játszik egy gyors menetet (quick match)
A harc végén XP-t kap, amit az adott Mech típus (chassis) tech tree-jén tud elosztani. A chassis jelenti az Atlas, Jenner, Commando, stb. Mech típust, ezeknek vannak alváltozatai, amik a Tech tree-bõl lesznek elérhetõek, valahogy így:
Jól látható, hogy a fejlõdési fa valójában két részre van osztva. Van egy "alap" fejlõdési ág, a Tier 1-4 között, ahol minden Tier-ben három lehetõség közül lehet választani, ezek a max. hõterhelést (max. heat), a mozgékonyságot (speed, acceleration/decceleration), a torzó kitérítési sebességét, vagy például az ugróhajtómûvek (jump jets) tulajdonságait befolyásolják.
Mikor a Tier 4-ig mindegyik megvan, akkor éri el az Elite 1 státuszt, ami két további alverzió elérését teszi lehetõvé, plusz a Tier 4-ig érintett változókhoz ad még egy kis pluszt. Ezután jön a Tier 5-8 fejlõdési szakasz, ami már csak egyetlen ágat jelent, és hasonló képességeket ad. Ha ez is megvan, akkor éri el az Elite 2 besorolást a játékos.
A karakterpontok és hatásuk
Minden egyes tech tree szint kinyitása egy-egy pilóta karakterpontot jelent. Ezekbõl a pontokból lehet a pilótát magát fejleszteni.
A skillek:
Scout Role Skills: A felderítõk skilljei
Radar Range Increase – Megnöveli a radar hatótávolságát 2%-al, 5 pontos skill (max. 10%-ot jelent tehát)
Ghost Signature – A radaron ha eltünik egy jel, akkor annak egy árnyéka megmarad még egy rövid ideig, ez a skill ezt az idõt növeli 2%-al, max. 3 pontot lehet rárakni (max. 6%-ot jelentve)
Vision Mode 1 - Zoom Vision – Elérhetõvé tesz egy 7x zoom-ot (felteszem alaphelyzetben nincs vagy csak kisebb zoom van)
HUD Detail 1 – Enemy Damage Level – Kiírja a HUD-on, hogy a célpontnak milyen sérülései vannak.
HUD Detail 2 – Enemy Component State – Kiírja a HUD-on, hogy a célpont egyes komponensei milyen állapotban vannak.
Null Signature System – Képes arram, hogy 5 másodpercig úgy tûnjön, mintha leállt volna a reaktora (shutdown).
Multi-Targeting – Legfeljebb 4 célpontot tarthat befogva így a pilóta a szokásos egy helyett..
IDF Accuracy – Csökkenti az területi hatását (AoE) az IDF tûznek (IDF = Indirekt tûz?)
Critical Shot Indicator – A közelben lévõ baráti egységek is látják az ellenséges Mech komponenseinek információját.
Assault/Defense Skills: A Támadó / Védõ feladatkör skilljei
Charging – Nekirohan egy célpontnak úgy, hogy közben a saját Mech-ben minimális kár esik csak.
Vision Mode 2 – Night Vision – Éjjellátó mód
Vision Mode 4 – Magnetometer – Egyfajta "falon átlátás" képessége, amely a fémeket jelzi ki, függetlenül attól, hogy van-e közöttük valami akadály, vagy sem.
DFA Damage Reduction – Csökkenti a Felülrõl Érkezõ Halál (Death From Above -> ugróhajtómûves Mech "ráugrik" a célpontra) által okozott sérülést.
Power Up/Power Down Speed Increase – Gyorsítja a reaktor be/ki kapcsolásakor a teljes induláshoz/leálláshoz szükséges idõt, max. 20%-al.
AMS Range Increase – Növeli az AMS (rakétaelhárító rendszer) hatótávolságát 2%-al, legfeljebb 5 pontért (max. 10%)
Cognizance – A pilóta automatikusan értesül arról, ha a közelben egy baráti egységet ellenséges tûz ér
Critical Shot Receiver – Lehetõvé teszi, hogy a felderítõk (scoutok) által küldött kritikus sérüléseket láthassa a pilóta.
Commander Skills: A parancsnoki feladatkör skilljei:
Order View – Lehetõvé teszi, hogy a pilóta parancsokat adjon a baráti egységeknek a Csatahálón (Battlegrid).
Command View – Elérhetõvé teszi a Csatahálón (Battlegrid) a felderítõk (scouts) által gyûjtött információkat.
Call Air Strike – Egy légicsapást hív, ami egyenes vonalban haladva területi sebzést okoz (AoE).
Call Artillery – Egy célterületre tüzérségi csapást hív.
Call Naval Bombardment – A fentinél egy erõsebb és nagyobb területre ható tüzérségi csapást hív.
Call UAV – Egy pilóta nélküli felderítõ repülõgép átrepül a harctér felett, és feldedi az összes ellenséges erõ pozícióját.
Call Predator Drone – Egy bombát dob a célterületre egy pilóta nélküli drón.
Call Satellite Sweep – Teljes információt nyújt arról, hogy az ellenséges Mech-ek merre vannak, merre néznek és milyen sebességgel haladnak.
Danger Close – Egy rövid hatótávolságú radarrendszer, ami minden ellenséges Mech-rõl értesíti a pilótát, amelyik a közelébe jut.
Mindez így néz ki a fejlõdési fán:
A modulok
Minden Mech rendelkezik egy adott mennyiségû moduldockkal. Ezekbe bizonyos modulokat lehet szerelni, a modulokhoz viszont megfelelõ skillel kell rendelkezni.
A fentiek alapján itt nem annyira a fegyverekrõl van szó, hanem például bizonyos érzékelõkrõl (éjjellátó vagy hõképalkotó, például), vagy kommunikációs rendszerekrõl.