Már tökéletesen megválaszolták, de nem tudom megállni. :P
1.: Igen, fejlesztenek, de az energiafegyverekhez képest keveset, itt egy példa:
PPC:
7 tonna
10 heat
10 sebzés
540m lõtáv
AC/10:
12 tonna
3 heat
10 sebzés
600m lõtáv
Látható, hogy az AC/10 harmad annyi hõt fejleszt, azonos sebzés és nagyobb lõtáv mellett - de majdnem kétszer annyit nyom.
Viszonyításképpen az LRM-20 (6 heat), SRM-6 (4 heat), Gauss Rifle (1 heat), Large Laser (8 heat).
2.: Diagnosztizálnak, a Mech számítógépe ugyanis követi a pilóta életjeleit, és ha meghal vagy súlyosan megsérül, akkor leáll.
3.: A hûtõmellény célja az, hogy a testedet lehûtse, a fejet nem szokás hûteni, mert az agy sokkal érzékenyebb a hõváltozásra. A hûtõmellény hatékonyan csökkenti a testhõmérsékletet és ezáltal a vér hõmérsékletét. Az Irakban szolgáló amerikai/szövetséges katonák is hûtõmellényt viseltek csak.
4.: Ez a regényírók fantáziáját "dícséri", a Stackpole regényekben azért eléggé sok szó esik a légûr vadászokról. Itt igazából egy apró probléma akad: nincs mit tenni, a Battletech-ben játékmechanika miatt a légierõnek nincs olyan elõnye, ami látványossá tenné a dolgot. Az egyetlen elõny a nagy sebesség lenne, hogy gyorsan odaérjen a célponthoz, viszont egy táblányi játékmezõn ezzel nem érsz el semmit. További probléma, hogy ugyanúgy vannak felszerelve, mint a Mech-ek, márpedig 1 km hatótávolságú fegyverekkel gyakorlatilag ilyen téren alig különböznek a Mech-ektõl, "csak" sokkal kevésbé páncélozottak.
Amúgy az eredeti BT-ben ott voltak még a Macross/Robotech féle alakváltó Mech-ek, amit Land-Air Mech-nek hívtak. Ezek képesek vadászgép és Mech formába váltani (3025-ben a Wasp-nak, a Stinger-nek és a Phoenix Hawk-nak volt ilyen verziója).
A harckocsik terén ismét akadnak problémák. Elviekben a harcjármûvek minden téren jobbak, példa az AC/20 hordozókra:
Hetzer (gumikerekes harcjármû):
40 tonna
65km/h sebesség
664,000 c-bills
1db AC/20 (4 tonna lõszerrel)
6 tonna páncélzat
Hunchback (mech)
50 tonna
65km/h
3,467,875 C-bills
1db AC/20 (2 tonna lõszerrel)
2db Medium Laser
1db Small Laser
A Hetzer páncélzat terén alapvetõen erõsebb (de kevesebb a "célpont", tehát szembõl csak egy 30-as páncélértéket lehet eltalálni, míg a Mech-nél ugye 9 részegység van), könnyebb és bár nincs tornya, de egy Hunchback árából 5 Hetzer jön ki. Ha persze szállítmányozást is nézzük, akkor a Hunchback életképesebb ebben az összehasonlításban (50 tonna vs. 200 tonna), de ha védekezésnél nézzük, akkot 5db Hetzer olyan tûzerõ, amely lazán megbirkózik városi hadszíntéren bármilyen Assault Mech-el - egyszóval miért pazarolnák az erõforrásokat egy Mech-re...
5.: 3025-ben még nem nagyon volt erre példa (kivéve a Kapellán Föderáció Raven Mech-je), de 3050-re már megjelentek az ilyen eszközök, Guardian ECM, AMS (Anti-Missile System) és majd jön az LAMS (Laser Anti-Missile System).
6.: Volt gyalogság, sõt a BT-ben igencsak ki is voltak dolgozva, Citytech néven külön BT kieg jött ki, amely a városi hadviseléssel foglalkozott. A CT-ben a könnyû gyalogság is bírt SRM-el, géppuskával, sõt, voltak kifejezetten Mech elleni gyalogsági egységek, amelyek a második világháborús harckocsi-vadászokhoz hasonlóan aknákat tapasztottal a Mech-ek lábára. A BT-ben ezért volt értelme még a Small Laser-nek és a Machine Gun-nak, mivel a lézerekhez vagy a nehéz ballisztikai fegyverekhez képest kevés hõfejlesztés / lõszerhasználat mellett is képesek voltak a gyalogságot legyûrni. Emiatt aztán például egy Awesome kevésbé volt életképes a CityTech-ben, mint egy Warhammer, mivel az egyetlen Small Laser vs. 2 MG / 2 Small Laser esetén nem vitás, melyikük tudott többet tenni egy pár olcsó és azért nem hatástalan gyalogsággal szemben.