A lábnak egy nagy elõnye van a mobilitás. Elõre, hátra, oldalra, mozgásban gyorsabban képes irányváltásra mint a többi verzió.
Ebben korántsem vagyok biztos. Ugyanúgy, mint mondjuk egy keréknél (vagy lánctalpnál) a felületi súrlódástól (tapadástól) és a felületi nyomástól függ minden...
A légpárnásra a nem lehet komoly fegyvereket rakni hiszen az ellenhatás miatt csúszkálna lövésenként.
Elnézést, ez marhaság. Elõször is, mi az, hogy "komolyabb fegyver". Másodszor, mi az, hogy az ellenhatás miatt? Visszarúgás-csillapító, csõszájfék, stb?
t. A lánctalp és kerék pedig túl nagy felületen fekszik a talajon ami szintén probléma mobilitásban.
Pardon, itt rögtön két gond is van. Elõször is a lánctalpnál jobb talajfekvésû megoldás nincs a légpárnást leszámítva. Ezért a lánctalp a legkisebb felületi nyomást produkálja. Emiatt életképes a lánctalp laza talajon. Ott, ahol egy láb (és a nagy talajnyomás) megbosszulja magát.
Rémlik a német II.vh-s páncélosoknál az átlapolt görgõk esete? Vagy hogy miért terjed el gyorsan náluk a széles lánctalp? Igen, hóban, sárban, mocsárban ezek teszik egyáltalán lehetõvé a mobilitást...
Jelenleg szerintem a lépegetés 4-6 lábú mech egységekben lenne reális ha a gyorsasága jobb lenne :)
Meg a hatásfoka. A BigDog egy 19 lóerõs motor által hajtott, hozzávetõleg 400kg-os jármû. Ami 6,4km/h sebességre képes.
Egy mopedautó 19 lóerõs motorral, 400kg-os tömeggel képes 40-45km/h-ra...