-Tavaly Október óta dolgoznak rajta, igaz az engine már megvolt (Unreal engine).
-A 3. Örökösödési háború után, a 4. Örökösödési háború kirobbanásakor kezdõdik a játék, mikor a Davion ház felemelkedése elkezdõdik.
-A Davion és a Kurita házak közötti összecsapásról fog szólni a játék fõleg, abból is a Deshler bolygóról.
-Adrian Khol a játékos által játszott karakter neve, egy Davion nemesi család sarja, aki nem épp a legtökéletesebb Mechwarrior.
-Igyekeznek majd úgy felépíteni a jtáékot, hogy a négy mech-osztály (könnyû -> felderítõ, közepes -> általános célú harc, nehéz -> "elit" kategória, roham -> a speciális feladatok, a harcvonal áttörése) mindegyike hasznos legyen, és egy nagy csatában is legyen indok beülni egy 20 tonnás lélekvesztõbe.
-Lesz multi és co-op is (négy mechbõl álló Lance-el).
-Igyekeznek majd, hogy érzékeltessék a világ technológiai haldoklását, és a mech-ek értékét. Nem fogsz fürdeni a Mech-ekben, fegyverekben és alkatrészekben, fontos lesz a roncsok hasznosítása (salvage).
-Ha jól értelmezem lesz egyfajta képzettség (skill) rendszer, és a karaktered nem csak mech-osztályokra, de direkt mech-ekre is specializálódhat, ami ráadásul a multiban is jelen lesz.
-Az egyjátékos kampány is bizonyos szintig errõl szól majd, ugyanis szerintük érdemes lesz négyszer végigvinni alapból a játékot - hogy a könnyû, közepes, nehéz és végül a rohammechek eltérõ játékstílusát is megtapasztaljuk.
-Említik, hogy a táblás játékból pár dolgot viszontláthatunk még, amire eddig nem volt példa, például az érzékelõk zavarása, és a célmegjelölõ lövedékek (tagging beacon). Hozzáteszem, emlékeim szerint láttunk már ilyesmit a Mechwarrior szériában...
-Nem akarnak új fegyvereket, fegyvertípusokat behozni, de a táblás játékban lévõ fegyvereket szeretnék mindet ott látni a játékban. (pozitív dolog, végre nem arról fog szólni a dolog, hogy rúgjuk fel a Lore-t, mert megtehetjük - a'la Dawn of War).
-A hõfejlõdést (heat buildup) jelen lesz a játékban, és befolyásolja majd a játékost, elsõ körben csak vizuálisan (pixel shaderrel a meleg levegõ fénytörését mutatják), majd befolyásolja a mech célzását és tûzerejét is.
-PC-rõl és XBox360-ról beszélgetnek fõleg kiadás terén.
-Szeretnék a 25.-dik évfordulóra kiadni. A Battletech 1984-ben jött ki, ez elvileg azt jelentené, hogy idén kellene kijönnie!
-Végezetõl meg akarják nyugtatni a fanokat, hogy egy nagyon elkötelezett és hardcore csapat dolgozik a játékon, amelyik ismeri és élvezi a világot, szeretnének olyan hûek lenni hozzá, amennyire csak lehetséges.