Egyáltalán nem elfogadott canon szerint, de az MW:LL készítõi ezt a köztes megoldást hozták fel.
A bûnös a Mechwarrior 2, az etalon az MW játékok között, amely csinált egy nem túl kicsi csalást:
Függetlenül attól, hogy Omni vagy nem Omni, minden 'Mech 100%-osan customizálható volt. Nem csak a fegyverzetet, de a reaktor méretét és a páncélzat mennyiségét is szabadon változtathatta a játékos. Ez egyáltalán nem felel meg a canon világnak, hiszen a nem-Omni mech-eket legfeljebb intenzív és hosszú munkával, gyári szinten lehetne módosítani, az Omni Mech-eknél pedig csak a fegyverzet és a kiegészítõk módosíthatóak, a reaktor és a páncélzat nem. Viszont a játék egyik legnépszerûbb motívuma mégis a szabad kezet kapott customizáció lett, és sok játékos a mai napig a MechLabban való átépítést a játék egyik nagy pozitívumaként éli meg. Mechwarrior játékot Mechlab nélkül készíteni istemkáromlás a játékosok jó részének szemszögébõl, ám kissé odavág a canon világnak. Az MW:LL készítõi tehát átvágták a gordiuszi csomót: van customizáció, de bizonyos szintig lekorlátozva, például az adott esetbe csak a két "karra" (ahol az eredeti Catapult modellen az LRM-ek vannak) lehet szabadon pakolni, a törzsben lévõkre pedig csak legfeljebb "medium" méretû cuccok kerülhetnek.
Az új Mechwarriornál amennyire most lehet sejteni, feltehetõen nem lesz Mechlab, vagy legalábbis lebutított. Persze ez még egyetlen játékbeli videóból még nem szûrhetõ le tökéletesen, csak az Atlas C és a Jenner D jelölések alapján történõ feltételezés.