Hát a Crysisem csak hétfõn lesz kézbesítve, addig is elkezdtem átnyálazni az MWLL fórumot, hogy behozzam a lemaradást (tavaly elõtt év végén az elsõ komoly csúszás után kissé kiábrándulva hátat fordítottam neki).
Egy kis mini-FAQ, a FAQ szabadon terjeszthetõ, de ha valahol publikálod, a nickemet (Cifu) tedd oda mellé légyszíves. :)
Alapvetõ FAQ:
K: Milyen játék a Mechwarrior Living Legends?
V: Egy akció-FPS-szimulátor, multi-player MOD (Full Conversion, vagyis mindent lecserél, kvázi egy különálló játék a Crysis motorjára ráhúzva), amely a Crysis alá készült. A MOD-ban gyalogosan, 'Mechekben (6-10 méter magas lépegetõ harci gépezetek), harckocsikban illetve légûr jármûvekben harcolhatsz a többi játékos ellen.
K : Mi a játék háttere?
V: A játék alapja a Battletech, egy fikcionális XXXI. századi világ, amelyet az 1980-as években hoztak létre, eredetileg egy táblás taktikai játék számára, majd az egész kinõtte magát egy széleskörûen ismert és elismert Sci-fi világgá, született belõle szerepjáték, rengeteg novella, illetve több tucatnyi számítógépes játék.
K: Mi kell a MOD-hoz, és milyen állapotban van jelen pillanatban a MOD?
V: Egy eredeti Crysis szükséges hozzá, hogy tudj vele játszani, 2009 decemberében jött ki a Beta 1 verzió, ami az elsõ publikus verzió. A Beta 1 elsõ sorban a multi rész, netkód és az általános játékmenet tesztelését teszi lehetõvé. A végleges játékban benne lesz a Mechlab is, ahol a Mech-eket egyedileg fel lehet fegyverezni, át lehet alakítani, a Beta 1-ben azonban csak elõre összeállított fitteket lehet kiválasztani.
K: A Crysis vagy a Crysis Warhead kell a MOD-nak?
V: A Beta 1-hez a Crysis szükséges, de várhatóan majd, a távoli jövõben a Crysis Warhead alá lesz átportolva, aminek a multi része (Crysis Wars) egy nagyságrenddel kiforrottabb és van hozzá Linux dedikált szerver-támogatás is.
K: Csak Multi-player van a MOD-ban, vagy Single-player is játszható?
V: A Beta 1 csak Multi-player támogatással bír, a fejlesztõk nem zárják ki a késõbbi Single-player módot sem, de jelenleg nincs erõforrásuk erre (AI programozása, pályaszerkesztés, szövegek, hangok, stb.).
K: Milyen játékmódok állnak rendelkezésre?
V: A Beta 1-ben csak a "Trial of Annihilation" játékmód van, ez gyakorlatilag egy Team Deathmatch, némi csavarral. A játékosok "fizetést" (C-bills) kapnak az eredményeik után (kilõtt ellenfél, elfoglalt gyár, stb.) amibõl fegyvereket és harcjármûveket vásárolhatnak. A felszerelés nem csak simán megjelenik, hanem a jármûveket le kell gyártani, amit vagy az induló bázison, vagy az elfoglalt gyárakban lehet megcsinálni. A jármûvekbõl bármikor ki lehet szállni, és egyszerre akár több jármûved is lehet, de értelemszerûen irányítani csak egyet tudsz. A saját jármûveidbe nem szállhat be csapattársad, de az ellenfél meghackelheti, és így birtokba veheti, ha nem vagy benne. A csapattársaidnak ugyanakkor tudsz pénzt átadni. A kész verzióban további játékmódok is lesznek, mint a "Solaris Arena" vagy a "Thater of War".
K: Mennyire marad hû az MWLL a Battletech világához?
V: Ugyan a készítõk igyekeznek annyira hûek maradni, amennyire lehet, de játéktechnikai okokból több téren is áthágják a világ szabályait. Például a játékos alapból egy Elemental (Clan) vagy Heavy Trooper (Inner Sphere) páncélban van, és ha elhagyja a Mech-et vagy harcjármûvét, ebben tud mozogni, a valóságban ezek a nehézgyalogosok különálló erõk, a 'Mech-eket és harcjármûveket irányító emberek nem viselnek nehéz páncélokat. A 'Mech-ek személyre szabása is bizonyos szintig egyszerûsítve lett, un. podok vannak a 'Mech-ek meghatározott pontjain, és ezekbe lehet az adott méretû fegyvereket felszerelni.
A játék telepítése:
-Elõször is kell egy eredeti Crysis, 1.20-as patchal, és a hozzá való 1.21-es hotfixxel.
-Tömörísd ki az MWLL-OpenBeta1.rar file-t a Crysis könyvtárába (Steam esetén ez a "...Steam\SteamApps\common\crysis").
-Ezután lépj be a Crysis könyvtárába, és keresd meg a MOD könyvtárát ("...Crysis\Mods\mwll\"), itt található az MWLL Launhcer.exe, ezzel tudod a MOD-ot közvetlenül elindítani, célszerû egy parancsikont létrehozni a Desktopra, hogy könnyebben elindíthasd. Alternatív megoldás, hogy a Crysis parancsikonjának a céljának a végére odabiggyeszted a " -mod mwll" változót.
Steam esetén a következõ eljárás alkalmazható még: A "My Games" alatt kiválasztod a Crysis-t, jobb gomb, Properties (beállítások), Set Launch Options (indítási paraméterek beállítása) és ide beírni a "-mod mwll"-t.
Megjegyzés: a Crysis felpatchelve 32 és 64 bites módban is indítható, ez a Crysis könyvtárában található két könyvtárban lévõ Crysis.exe-t takarja, 32bites operációs rendszernél a "...\Crysis\bin32", 64bites operációs rendszernél a "...\Crysis\bin64" könyvtárban lévõ Crysis.exe-t kell elindítani.
-A következõ tennivaló a konfigurációs file átmásolása, ehhez a ...Crysis\Mods\MWLL könyvtárból másold át a “example_actionmaps_for_joystick.xml” file-t a ...\Crysis\Profiles\Default (ill. a Default helyett az aktuálisan használt felhasználónév), ha a Crysis-al játszol még aktívan, célszerû az actionmaps.xml-t átnevezni mondjuk actionmaps_old.xml-re, hogy késõbb visszaállíthasd. Ezután az example_actionmaps_for_joystick.xml" file-t nevezd át actionmaps.xml-re. Ha a MOD-ban átnevezed magad, akkor értelemszerûen az actionmaps.xml-t is át kell majd másolni oda.
Fagyások kezelése:
-Ha fagyást tapasztalsz a játékban a "C:\My Documents\My Games\Crysis" könyvtárban töröld ki a "Shaders" könyvtárat, ekkor a Crysis kénytelen lesz újra letölteni eme könyvtár tartalmát, állítólag a játékmenet közben fagyások jó része ezzel orvosolható.
-Ha a játékba való belépésnél fagy le, próbáld meg a teljes "C:\My Documents\My Games\Crysis" letörölni, és így elindítani, a könyvtárat az elsõ indítás után újra létrehozza a játék. (Az actionmaps.xml-rõl nem megfeledkezni ez után!). Egyes esetekben más feltelepített Crysis MOD-ok bezavarhatnak, ezek törlése szintén megoldást nyújthat egyes esetekben.
-Ha a fõmenüben fagy le, akkor valószínûleg a vírusirtó program kap idegrángást a játék file-aiban beálló változások miatt. A vírusirtó programok kikapcsolása megoldást jelenthet, vagy a játék könyvtárának a figyelmen kívûl hagyását be lehet állítani (AVG esetén ezt a "Tools > Advanced Settings > Resident Shield > Directory Excludes > Add Path" alatt megtehetõ).
-Segítségek a játék kezdetén:
Hogy nevezd át magad?
Az elsõ bejelentkezésnél a neved Nomad - ez az alapértelmezett Crysis alias, célszerû tehát megváltoztatni a neked szimpatikus nickre, hogy Online játékban meg tudjanak különböztetni. Ezt a fõmenüben a "profiles" opció alatt tudod megtenni, a "New Profile" alatt, ne felejtsd el, hogy ekkor a fent leírt actionmaps.xml macerát az új felhasználói név alatt újra el kell játszani!