-Továbbra is csúnyán bétás állapotú. Ha játék közben meg akarod változtatni a keyconfigot, akkor az reménytelen, ki kell lépni a játékból, hogy megtedd. Alt-Tab-ra a játék ablakra vált át, lehet újra belépni a menübe, és full screen-t változtatni.
Kicsit játszadozni kell a keyconfiggal, ebben igazad van, de az engine hibája, hogy nem tud annyit, amennyire a MWLL-nek szüksége lenne. Az engine választás nem a legjobb.
-A Mechbe való beszálás továbbra is kabaré. Biztos én vagyok a béna, de általában elsõre nem sikerült beszállnom a Mech-ekbe. Szerencsére a harckocsiknál nincs ilyen gond. :P
"Biztos én vagyok a béna." Elnézést kérek, de megfogtad a lényeget. A járkálókról lesétálva egy JJ pöccintéssel egyenesen a beszállás terület mellett esel el, csak meg kell bökni a "Use"-t, mikor felvillan az ikon. Kisebb mechekre meg ugyanúgy ráesel, mint a tankokra.
-Iszonyú béna, hogy nem lehet elmenteni a Group kiosztást. Egy olyan Mech-nél, ahol 5-6 fegyver van, kész átok az, hogy folyton arra megy el 10-15 másodperc hogy beállítsd a fegyvercsoportokat.
Itt a gond a te kkészülékeddel van, mert nekem még azt is elmenti, hogy abban a Mech-ben group v. chain fire-ben voltam-e.
-A grafika... hát mondjuk azt, hogy okés. De nem. Inkább azt mondom így, hogy ronda. De semmiképpen nem szép. Úgy nem, hogy nemrég a Mechcommander 2-vel játszottam, ami azért nem egy poligon-orgia, hiszen már 10 éves játék. Akkoriban a nonplusz ultra a GeForce 3 volt. A legfõbb probléma a textúrák semmilyensége. Esküszöm a Mechwarrior 2-ben is rémlik, hogy láttunk Clan Wolf meg Clan Jade Falcon logókat a Mech-eken, és minimális mintát (szerk.: utánanéztem gyorsan, tényleg voltak). Itt még ennyi sincs. De könyörgöm, ez a CryEngine, ami olyanokat tud, hogy csak na, fizika, látvány, minden terén. De nem, nincs igazán látványos sérülés (nevetséges, hogy e téren a Mechwarrior 3 a csúcs, amelyben a lelõtt kar csonkjából szikrázó vezetékek lógtak), a környezet sem igazán rombolható, sõt, ha egészen õszinte akarok lenni, akkor a lövések effektjeitõl sem teszem le a hajam. Ám legyen, elnézném a grafikát, ha a játék amúgy élvezetes lenne.
Csupa-csupa kereskedelmi forgalomba került, profitért fejlesztett játékhoz hasonlítod. Ne tedd. Persze, hogy azokhoz volt pénz és idõ, hogy a profik megszerkesszék a tartalmat. (Hozzáteszem, Crysis is elég kiábrándító, ha nem High és Ultra beállítások keveréke mellett játszod, úgyhogy megintcsak, az engine választás nem a legjobb.)
-De nem az. Fél perc, amíg megveszem a jármûvemet / mechemet, és odatotyogok hozzá. Újabb 10-20 másodperc, amíg beállítom a fegyvercsoportokat. A végén már direkt kerültem a nem homogén (vagy max. 2 különbözõ) fegyverzetû összeállításokat. Partizan rulz. :P
Oké, irány a csata. Elsõ csatám az MWLL-ben vagy másfél éve. És mivel kezdõdik? Két harckocsi és egy Mech keringõt játszik két nikkelbolhával. Ami percekig tart. Három jármû meg egy Mech és mindannyian véres torokkal megyünk tovább, én erõsen vörösbe hajlóan. Ismétlen, két PA verte rongyosra és tartotta fel a bázis közelében a kis csipet-csapatot. Látom már a lövöldözést, de egyszer csak nagy "atomrobbanás" és meghalok. Asszem tán Long Tom? No sebaj. Újra éledek, veszek Mech-et, lépkedjünk. Két percbe is beletellik, amíg bekászálódok, majd begroupolok, és elhagyom a bázist. Egy Awesome-hoz csatlakozom, jó leszek fegyverhordozónak.
Messzirõl lõnek minket, hát legyen, egye fene. Fedezékhasználat, radar kikapcs, sompolygok elõre. Az Awesome közben adok-kapokot játszik fél kilométerre lévõ ellenfelek ellen, akikbõl semmit sem látni. Mögé kerülök egy Mad Cat-nak, majd jól leverem, kuncogok. De alighogy elkezdem lõni, megjelenik mögöttem egy Oro, és egy lövésbõl kiszed.
Ez így megy tovább. Akadozós, zavaros játékmenet, pattogó és agyoncsaphatatlan nikkelbolhák, néha döbbenetes jelenetek (a legsikeresebb támadóékünk jellemzõen négy Demolisher köré épül), aztán a világ másik végébõl érkezõ Arrow IV.-ek meg Long Tom szeretetcsomagok.
Felüdülés kilépni. Komolyan nosztalgiám támadt a Mechwarrior 4-re. Utáltam, mert köze nincs sok téren a Battletech-féle Mechlab-hoz, viszont gyors, pörgõs és élvezetes csatákat lehetett benne anno vívni. Ott is volt bõven mit utálni (LRM boat-ok és Gauss boat-ok). De a sokféle skinnek hála az egyszerû grafika ellenére is esküszöm jobban bejön a grafikája, mint az MWLL-nek.
Sajnálom, de én nem fogom szaporítani az MWLL játékosok számát...
A két fájdalmas helyzetrõl, amit felvázoltál:
- aki nem tud leszedni egy BA-t, az nagyon szar fegyvereket hozott magával, de mint már mondtam, BA-zás nem jellemzõ, ha vannak is, nem sok vizet zavarnak. Ha meg LRM v. Gauss boat-tal jöttél ki, és meg MGun-od sincs, akkor magadra vess.
- LRM camping bizony könnyen ki tud alakulni, bár pályafüggõ, és van ellenszere, már ha van egy kis egyetértés a csapatban
Mindent egybevetve nem mondanám, hogy esélyt adtál ennek a játéknak. Te ezt a játékot utálni *akartad*, már az elejétõl érzõdött. Úgy futottál neki, hogy te ezt utálni fogod, és így persze nem is volt nehéz elérni.
Csak kíváncsi vagyok, hogy mire számítottál. Hogy a többi Mech-el azonnal összeálltok egy star-ba, és a többi fegyvernemmel együtt precízen egybehangolt taktikai manõvereken át az idegeket végsõkig feszítõ drámai élethalálharcot vívtok az ellenséggel, a két oldalon egymásnak feszülõ stratégiai géniusz irányítása alatt? Mert ha igen, akkor bocs. (De ha majd találsz ilyen játékot, légyszi szólj!)