Most azon filózom, hogy a tipikus trollírtó megoldások egyikét válasszam (büntipontot neki, vagy csak simán ignoráljam...), vagy próbáljam okítani, hátha tanul?
Legyen jó szívem...
Nem. Nem árkád játék. A különféle japán Anime Mecha (japánban általában Mecha-nak hívják gyûjtõnéven ugyebár az ilyen oriásrobotokat) feldolgozások árkádok, csak még és lõsz, lásd Gundam. Volt ilyen játék régebben konzolra, és talán a MechAssault X-boxra is hasonló volt - nem tudom, azt a játékot nem ismerem.
A Mechwarrior esetében kihasználhatod a terepet, a Mech-ed (a Battletech világában az óriásrobotokat 'Mech-nek hívják) ha rendelkezik Jumpjettel, akkor átugorhat épületeket, akadályokat, és a többi.
Ha legalább elolvasnád a lenti Q&A kivonatot (#27-es hozzászólás), akkor látnád, hogy direkt igyekeznek majd minden Mech számára megtalálni a célt. Hogy fogják megvalósítani? Nem tudni, lévén a játékról tegnap jött ki az elsõ konkrét info!
Alaphangon egyébként egy könnyû vagy közepes Mech-nek nem is az a célja, hogy nehéz vagy roham Mecheket lõjjön ki. Alapvetõen a táblás játékban megadott pontszámok voltak az adott Mech-ekre, ezzel lehetett kiegyensúlyozni a két oldalt. A Mechwarrior 4-ben is volt ilyen, ha egy 65 tonnás Mech-el lõsz ki egy 95 tonnásat, akkor több pontot kapsz, mintha egy 95 tonnással éred el ugyanezt (anno ez probléma is volt, mikor nagyreményû Prince Tybalt agyvérzést kapott az LRM-ekkel telepakolt Mad Dog-omtól, és párbajra hívott ki (Timberwolf Mk.2-vel), pontok alapján durván le is gyõztem - õ viszont (gondolom CS-s háttér miatt) a fragek számát nézve nyilvánította magát gyõztesnek, ahol persze õ gyõzött, érthetõ okokból). Felteszem multiban is lesz ilyesmi itt.
Egyébként meg (legalábbis a táblás játékban) egy könnyû Mech bír azzal az elõnnyel, hogy ha ismeri az ellenfél helyzetét, akkor nála van a mozgásból fakadó elõny - egy könnyû Mech egy roham Mech sebességének akár a 4x-esével is rallyzhat, ez pedig egyfelõl azt jelentheti, hogy folyamatosan fedezék mögé bújhat, másfelõl pedig a nagyobb sebessége (lépésszám) miatt eltalálni is nehezebb.
Az Alpha Strike egyébként egy játéktechnikai kifejezés - azt jelenti, hogy a Mech az összes létezõ fegyverével tüzet nyit. Ezt jellemzõen rövid távú harcnál szokták alkalmazni, lévén a Mech-ek különbözõ távolságokra optimalizált fegyverekkel szerelik fel. Hátránya, hogy nagy eséllyel túl is hevül tõle a Mech, és ha a reaktorja túlhevül, az leálláshoz (szerencsétlenebb esetben reaktorrobbanáshoz) vezet.