No offense, de biztos, hogy õk tudják rosszul? Azért elég sok oldalt linkelhettem volna még, hasonlóakat, mint az MMORPG.com...
Nem tudom, mi ez az agymosás, ami végigsöpört ezeken a site-okon, de kb. 4 évvel ezelõtt még tudták, hogy mi a különbség, és eszükbe nem jutott volna a játékosbázis nagysága alapján sorolni be az MMO-k közé játékokat. Biztos a WoW kirobbanása után az "MMO" lett az új buzzword, és mindenki megpróbálta magát eként eladni, mert erre lehetett pénzt kapni. Mással nem tudom magyarázni a kifejezés jelentésének ilyen mértékû eltorzulását.
Az én megfogalmazásom szerint a WoT is MMO, hiszen kvázi egy szerveren van minden EU játékos (meg külön orosz, meg külön amcsi). Rányom a Battle gombra, és bekerül egy csatába, ahol 31 másik játékos van. Mintha mondjuk raidelnél vagy battlegroundosnál a WoW-ban. Az összes többi játékost eléred a garázsból. Ez eltér attól, ami például a Counter-Strike esetén volt, hiszen ott különálló szerverekrõl beszélünk.
Pontosan errõl beszélek, ez itt a lényegi különbség. Egyszerre max 32 ember van a pályán, egyszerre max 31 másik emberrel teremthetsz kapcsolatot. És emiatt pontosan, és egy az egyben ugyanaz, mint a Counterstrike. Csak a mûszaki megvalósítása más: a WoT-ban van egy lobbi, és egy automatikus "matchmaking", ennyi a különbség a CS-hez, vagy bármelyik online shooterhez képest. Ha CS-hez lenne egy garázs/lobby, meg egy automatikus matchmaking, meg LÁTSZÓLAG egy szerveren lenne minden játekos, akkor már az is MMO lenne? (ne hidd, hogy WoT-ban egy szerveren zajlik minden csata.)
Kifli
Téves, ezeket lehet egyedül is játszani, ez kb kizárja, hogy mmo legyen.
WoW-ot is lehet egyedül játszani. Kimész a pusztába quest-ezni... akkor a WoW mégsem MMO? Vagy csak néha nem az? Hogy is van ez?
Az mmo-nak nem az a lényege, hogy hányan tudjátok azt játszani[i/]
De, pontosan az a lényege. Ha nem lenne ez a megkülöböztetés, minden Multiplayer Online opcióval rendelkezõ játék rögtön MMO is lenne. Ezért van ez a megkülönböztetés, ami kifejezi az alapjaiban más multiplayer mechanizmust.
Leírnám akkor mégegyszer utoljára, annyira konkrétan, amennyire csak tudom, hogy mi "volt" az MMO eredeti jelentése, és ahogy én is értelmezem, és ami alapvetõen megkülönbözteti a CS-tõl, a BF-tõl, a CoD-tól, a TF2-tõl, a Guild Wars-tól (!), a WoT-tól, az AAx-tól, az ArmAx-tól, a Q3-tól, War Rock-tól (hadd ne folytassam).
Van egy mikrouniverzum (direkt nem szervert írtam), amely mondjuk min. 1000 játékosnak ad helyet, és bármelyik idõpillanatban odamehetsz ebben a mikrouniverzumban az 1000 játékos bármelyikéhez (amelyik be van jelentkezve), és bármilyen interakciót lefolytathatsz vele, amit a világ szabályai az adott helyzetben megengednek. Csereberélhetsz vele, partiba hívhatod, fegyújthatod, megbökheted, csúnyát mondhatsz a szüleirõl local chatben. És ha az 1000 ember úgy dönt, hogy letelepszenek ugyannak a városnak a fõterén, vagy letanyáznak ugyanazon egy állomás mellett, megvan a lehetõségük. Ha nem bírja el a technikai háttér, és egy laghalmaz lesz tõle az egész mikrouniverzum, mert nem erre készítették fel, az egy dolog. De a lehetõségük megvan. És szintén nem az a lényeg, hogy az 1000 férõhelyes mikoruniverzumnak csak 12 darab játékosa van, mert csak ennyit fogott meg, vagy csak ennyihez jutott el a marketing, hanem hogy lehetnek 1000-en is benne, egy idõben, egy helyen.
Amikor van 8 035 871 online játékos, de te egyszerre csak azzal a 31-el folytathasz le valamiféle interakciót, akit kisorsolnak neked (v. akiket választasz) a következõ 5-10 percre, na, az nem MMO.
(légyszi, légyszi, ne gyertek a WoW instance-okkal, az a játék egy speciális módja, nem pedig a lényegi része)