-Ha jól értem, nem a klasszikus tonna/critical megoldás lesz a mech-ek felszerelésénél, hanem modulszerûen, ami leírás alapján a Mechwarrior 4 megoldására emlékeztet.
-A modulok terén a "pilot tree" (fejlõdési fa?) tesz lehetõvé bizonyos modulok használatát, illetve annak hatékonyságát.
-Lesz Direkt (LOS, vagyis közvetlen rálátás az ellenfélre), Radar (LOS), Mûhold (térképnézet, fentrõl lefele LOS), UAV (mint a mûhold, de a Mech-ek indítják õket, és kisebb területen "lát"), érzékelõk ("eldobható" jelzõrendszerek) illetve nem-Battlemech egységek által nyerhetõ információk.
-Éjjeli (night vision), hõképalkotó (thermal, átlát a füstön) illetve magneto-rezonanciás érzékelés is várható, igaz nem biztos, hogy induláskor mindhárom benne lesz már.
-Battlegrid, egy térkép, amely a barát-ellenség jelzésen túl navigációs pontok (nav points) és parancsok kiadására is használható.
-Lesz adatkapcsolat (C3 master/slave?) illetve elektronikus ellentevékenység (csalik, amelyek becsapják az érzékelõket, zavarók, amelyek zavarják az adatkommunikációt, az azonosítást és befogást, illetve lehalgatók, amelyek az ellenséges kommunikációt illetve adatkapcsolatokat tudják lehalgatni).