Persze ez a lényeg. A mi fizikánk a matematikán alapul, amit nem lehet matematikailag bizonyítani az nincs is :)
De, nem mindegy, hogy egy olyan hosszú algoritmus kell a kiszámoláshoz, hogy ( lásd Sauber F1, albert...) szuperszámítógép is el van vele hónapokig, vagy egy otthoni PC kiszámolja másodpercenként több százszor.
Ennek okán minden programozó megpróbál valami kevés tényezõs képletet létrehozni, erre mondhatjuk, hogy "kamu" "scriptelt".
Ugye lehet aerodinamikát úgy is számolni ,hogy van négy kerék am ia földön tapas, van két szárny ami felület és meredekség fügvényében X erõvel nyomja lefelé az autót, vagy be lehet vonni örvényeket itt-ott, a teljes kasztnit leszimulálni az utolsó kis csavarfejig, levegõ hõmérséklet, sûrûség, szél , a kasztni elemeinek elmozdulása stb... egyik valós eredményt ad , másik annak látszót...
Jól tetten érhetõ, hogy ma szinte mindegyik játék abszolut jól számol felfüggesztést, mert ott valóban kevés adat kell a teljes eredményhez, aeroban vagy hajtásláncban már nem mondható ez el, ott gyengébben is teljesítenek.
Tehát ilyen alapon semelyik játék nem számol valós fizikát, csak van amelyiknek hihetõbbet hazudik :)
Az a játék nyer, amelyik a legrafináltabban szemezget a törvényszerûségekbõl és az alapján egy gyorsan megoldható képletet "talál ki " .