Kezmozgassal iranyithato jatekkonzolt eloszor a nintendo csinalt, meg a 8 bites korszakban. (powerglove) Valodi 3d-s rendszert is. Akkoriban mindketto nagyot bukott mert a jo minosegu megoldasok meg dragak voltak, ami meg olcso volt az tul gyengere sikerult. A technologia maga mar 60-as evekben is letezett, tehat lassan 50 eves megoldasokrol beszelunk, csak vegre lement az aruk. A sony is probalkozott ps2-on az eyetoy rendszerrel es a nindento uj gameboy rendszereben is van par kameras jatek. A hardver tehat adott, a szoftverek jelenleg meg nem 100%-osak. Mondjuk ez utobbiban a microsoft azert otthon van. (ha tele is lesz hibakkal, azert az esetek jo reszeben mukodni fog a megoldasuk)
A jelenlegi konzolok (xbox360, ps3, wii) annyira gyengek a mai pckhez kepest, hogy semmi eselyuk jo minosegu hd-s 3d-s tartalom eloallitasara, arrol nem beszelve, hogy a szemuveg nelkuli kijelzok ara meg mindig magas. Szemuveges rendszert meg mar gyartottak a voodoo-khoz es a korai nvidia kartyakhoz is, egyik sem terjedt el tulsagosan.
Egyebkent sima webkamera alapu kezmozdulat koveto es feldolgozo szoftvert meg en is irtam anno a diplomamhoz, persze az meg egy baromi draga sgi munkaallomason futott es csak azert nem hivtak webkameranak a hozza adott digitalis csatolasu ccd-s kamerat, mert a web meg akkoriban probalt elterjedni es nem nagyon voltak meg webkamerak (netscape mar volt). A vilag azota eleg sokat fejlodott, viszont a technika es az algortimusok ugyanazok, csak minden sokkal olcsobb lett. Ma mar egy mikrofonnal egybeepitett 2mp-es webkamera csak par ezer forint es hozza a megfeleloen eros gep sem tul draga. Ket nagyfelbontasu kamera mar alkalmas a 3d-s melyseg detektalasara, igy gyakorlatilag egy 3d-s scanner-kent mukodik a rendszer. Egy masik cikkhez egyebkent leirtam hogyan. A lenyeg az optical flow es slam algoritmusok jo hasznalataban rejlik.
ps: Hazi recept:
-vegy ket darab usb-s, minel jobb felbontasu webkamerat, beepitett mikrofonnal