Torokkának a célzással kapcsolatban! Elõre bocsájtom, mindenki ugy csinálja, ahogy neki kényelmesebb, biztonságosabb, célravezetõbb. Én nem kedveltem az automata célzást, számomra túl sok volt a "tennivaló" vele kapcsolatban,s tele volt a képernyõ mindenfajta beállitási segédlettel. Nagyon ritkán, csak közelre használom az automata célzást, /500-700m között/, a távolabbira pedig kidolgoztam egy célzási szisztémát, ami találati valószinûsége szinte 95-99 %. Ez a torpedó hatótávolságán belöl, a sebessége függvényében igen hatásos, azaz 3-5000 méternél is jól dolgozik, mivel az ellenséges hajóktól távolról indithatom a torpedó támadást. Ez a rendszer lényegében leegyszerüsiti a játék által lehetõvé tett manuális célzást, sallang mentesen,nem telerakva a képernyõt különbözõ müszerekkel, tárcsákkal. Itt jegyzem meg, hogy semmilyen pluszt dolgot /subsimrõl letöltött dolgokat, hunterpack-ot, stb./ nem használok, csak az eredeti játékot+patcht. A szisztémámhoz csak az általam kidolgozott- kinyomtatott- táblázat és egy kis kézi számológép kell, s semmi más. Lényegében egyszerû az egész, meghuzva a cél haladási írányát, attól-egy adott pontnál- a hajóm távolságát, ismerve a cél haladási sebességét-ezt legegyszerübben az eredeti grafika mutatja ha ráteszed a kurzort a célra, s jobb alsó sarokban, csomóban- a torpedó kivánt 3 sebessége közül kiválasztva a legcélszerübbet, mennyi idõ alatt teszi meg a kivánt "ütközési" pontig az utat, s ezen idõ alatt a célhajó mekkora távot tud megtenni. Ezt a távot visszamérve az ütközési ponttól, amikor azt a célhajó közepe eléri, indithatom a torpedókat. Természetesen ezzel is lehetnek problémák, a cél változtatja irányát, sebességét, de ezeket lehet korrigálni menet közben. Én sokat használom a Pausát, különbözõ mérésekre, beállitásokra. Lehet, hogy ez bonyolultnak látszik, de minden esetre bevált, lassan már szinte "fejbõl", számológép nélkül "dolgozok".