Szerintem a szep vizualitas nem egyenlo a jatekelmennyel es sajna manapsag sok olyan jatek van amit csak a latvannyal es effektekkel probalnak eladni mint ubergame, pedig csak 1 fuckin technikai demo. Sokkal tobbre tartok 1 komoly sztorira epitett, mélyen kidolgozott rpg-t mint 1 linearis, 5 ora alatt vegigtolhato FPS-t.
De, ma szep grafikanak nevezni 1 PS2-es jatek grafjat.. az durva.
Azt szeretnem, hogy a jatekelmeny ne csak a poligonszamoktol fuggjon, hanem a cegek legalabb annyi penzt adjanak 1 ironak, mint a 3D-huszaroknak.. igazi krimibe csoppenjunk, v 1 sci-fi vilagba ami az utolso reszletekig ki van dolgozva, stb.
Viszont azt is szeretnem, hogy az epikus atmoszfera mellett uberfaszan meg is legyen jelenitve.
20 eve azt hittuk, h MA a valosagnal reszletesebb latvanyban lesz reszunk igazi 3D-ben gigapixeles VR-szemuvekkel es realtime konvolucios terszimulatorokkal.
De ennek kozeleben sem vagyunk. A "nextgen" konzolok megjelenitese vkinek tetszik vkinek nem, de gyonyorut nem mondhatsz ra, hiszen alapveto hianyossagai vannak. A HD-felbontastol sem esek hasra.. sokan jopar eve 1600x1200ban jatszanak, a lepes nem nagysagrend.
A technika eppen h lassan fejlodik, ugyanis a profiterdek miatt visszatartanak fejleszteseket ill a lepesrol-lepesre fejlesztes elv ervenyesul a piacgazdasagban; mivelhogy a befektetesnek kozvetlenul kell megterulniuk vallalatonkent.
Azert tunik gyorsnak a fejlodes, mert naprol-napra uj szabvanyok es uj "technologiacskak" utik fel a fejuket, de ezek nem igazi fejlesztesek csak rókabor, marketing, satobbi. Lenyegi fejlodes alig van.
Az nem technologiai fejlodes, ha 1 jatek 2. resze tobb poligonbol epitkezik es nagyobb texturakat hasznal mint az 1. Viszont elvárt.
Az erdemi fejlodes az lenne, ha tobb elmenyt nyujtana mondjuk a virtualis valosaggal v meroben uj dolgokkal.