Az biztos, hogy a Shogun egyszerûsége már rég kiveszett a TW szériából, talán épp a Medi2-vel.
A ETW/NTW párost egy útkeresésnek fogom fel a kiadó részérõl, amiben megpróbálnak a 2 fél (egyszerû, de szép/bonyolult, de kemény) igényei között lavírozni, sajnos egyre kevesebb sikerrel.
Most már a nehézségi szintekkel a bonyolultságot is változtatni kéne -> a nehézség növekedésével a mikromendzsment is egyre terebéjesedhetne a játékban (pl. a csatatéren hírvivõk közvetíthetnék a parancsokat (külön épület, fejlõdési lehetõség -> sebesség és túlélési képesség növekedése), a csatában a fõvezérek (HDT, v. szárny) valóban külön egyéniségek lehetnének (lojalitás/tisztelet mértélétõl függõ sebességgel végrehajtott parancsok, képességük szerinti pontossággal - szintén (vissza is) fejlõdõképességgel) ... + egyébb ötletek)
[Átérezni pl. Lee tábornok tehetetlenségét a Gettysburg-i csatában szerencsétlenkedõ alvezérei miatt...]
A gépigény a grafikai részletességgel és méretekkel együtt nõ (Nagyobb és csicsásabb kampány-térkép, nagyobb füst és tûz efektek a csatatéren...). Sajnos, ez egy ilyen "iparág" -> 2-3 évente 100-150.000 Ft +befektetést követel meg hardver-szinten.