Szerintem jó lesz a Shogun 2 TW, akkor ha elég változatosra készítik a különbözõ Japán klánokat. Meg bízom benne, hogy lesz Mongol invázió kieg, vagy valami hasonló amiben új népek is kerülnek majd.
A Ókori RTW-ben is az tetszett (fõleg a modokban), hogy ott a szomszédos népek között is olyan nagyok voltak a kulturális, katonai...különbségek, ami a késõbbi korokban már csak nyomokban látható. Ez az igazi globalizáció. :D
A ETW és NTW-ben már szinte nincsen is kulturális különbségek egy földrészen belül, hanem csak a technika az ami megkülönbözteti az egységeket. Kivéve néhány spec csapatnál.
Ezért sem szeretem ezt a korszakot, mert "langyos víz" ilyen szempontból. Az ETW-bwn még az indiánok és a közel-keleti és a indiai csapatok valamennyit dobtak ezen, de a NTW-ben már ez még kevésbé van benne. Majdnem mintha ugyan olyan csapatok harcolnának egymással.
Szerintem pont ezért nem mentek tovább és nem az I. VH lett az új alap történet. Meg ugye az a létszám ami akkoriban volt nehéz lenne imitálni pár ezer fõs csapatokkal.
Az RTW-ben ez az ami még tetszett, hogy ott a létszám is nagyjából valósághû volt, valamint ha toboroztál csapatokat akkor azt levonta a városod létszámából.
Lehet sokan nem értenek ezzel egyet, de szerintem a valósághûség javára gyengébb lehetne a csatákban a grafika, hogy meg lehessen jeleníteni valós létszámú csapatokat (több tízezer fõs csapatok). Vagy a középkori akár száz ezer fõs csapatok.
Ilyen szempontból a Shogun2-ben ez elérhetõ, mert egy országról és korról van szó, ahol a klánok külön-külön pár ezer fõs csapatnál többel nem rendelkeztek.
Mert teljesen más ám az ha ilyen valós nagyobb méretû létszámot irányíthatunk, jobban átérezhetõ az igazi csata és veszteségek amik után sokáig tartott újabb embereket kiképezni.
Ezért volt az, hogy akár 1-2 csata valóban eldönthette egy egész birodalom sorsát.