Az sp-ben még nem találkoztam ilyesmi problémákkal. Nagyon részletes, és valósághû játék, ott az egységeket viszonylag egyszerûen le lehet fogni, folyamatos tûz alatt tartással, fõleg tüzérséggel, ilyenkor megemelkedik a supression szintjük és egy ideig nem képesek mozogni, de sokszor lõni sem, fõleg gyalogságnal fordul ez elõ, de hk-knál is szokott. Gyalogság átkelését folyón meg lehet oldani gumicsónakokkal, és egyáltalán nem lehetetlen alkalmazva pl a tüzérség füstképzõ képességét, ilyenkor a part menti állásokból már csak akkor tudnak tüzet nyitni az átkelõ egységekre mikor azok partot érnek, vagy partközelben vannak, de még így sem veszélytelen a dolog. Persze, ez csak akkor hatásos, ha az ellenfél nem rendelkezik a füstön is átlátó optika berendezésekkel.
A harckocsik esetében minden hk-nak meg van adva a homogén acélpáncélzatba átszámolt védelmi értéke mm-ben, külön a testpáncélnak és külön a toronynak elöl, oldalt, hátul, felül kinetikus és kumulatív lövedékek ellen egyaránt. Az egységeknek meg van adva, hogy milyen lövedékbõl mennyivel rendelkezik, van HE, AP, SABOT és HEAT lövedék.
Minden létezõ lövedék megtalálható az adatbázisában, reális páncélátütési adatokkal, kinetikus lövedékek esetében még a távolság is számít.
Persze ezek csak kiragadott példák, nagyon sok ilyen apróság teszi (szerintem) a jelenlegi legreálisabb ilyen kategóriájú játékká.