Valoban szamit a tobb gorbevel gazdalkodas, de sajnos amoge engine is kell, ami ertelmezi, kihasznalja stb.
A gumifizika szamitas eleg maceras dolog. Gondolhatod, Kaemmer (Papyrus, iRacing) nem mai gyerek, nem hulye, zsir profi, es neki sem egyszeru, honapokig piszkalgatjak a dolgot. Pedig, allitolag, mar sajat gumitesztelo es analizalo gepet is szereztek be;)
A bonyolultsag miatt, egy kis fizika(szeruseg), egyszerusitve:)
Ha egy "alap" testet mozgatsz/gyorsitasz egy masikon (ami lehet 0m/s vagy 0m/s2), akkor alig nehany dologgal kell szamolni (egyutthato, tapadasi- es csuszasi surlodasi erok, vagy ez vagy az stb.).
Egy guminal kicsit mas a helyzet. Folyamatosan valtozhat a tapadas es csuszas, az erok es homersekletek miatt allandoan modosul a formaja, profilja, a felulet nagysaga amivel erintkezik az aszfalttal, a melegedes miatt valtozik a tapadasi egyutthato, aztan ez meg kopik is:) A specialis feluletu gumikat (szemcsesedes) felejtsuk, ugyanigy az asszimetrikus abroncsokat, a diagonal/radial problemaval ne foglalkozzunk, a kulonfele gaztoltesekkel meg egyaltalan ne:)))))))
Es ez a slick volt;) A kulonfele bordazatu cuccokat hagyjuk, mert csak bonyolodik a helyzet a bordamelyseg, a profil, azoknak a "mozgasa", valtozasa, kopasa miatt, igy a tapadasi/csuszasi felulet stb.:D
Az eso gumi meg teljesen felejtos, az eltero bordazat, a vizkiszoritas, a feluszas es a hutes miatt:)
De ezekkel meg csak a tetejet kaparasztuk a dolgoknak:) Van meg kismillio dolog ezzel kapcsolatban:) Pl. drag autok gumiai, ahol mar a sebesseg is szamit, mert "kifele" is torzul a gumi rendesen:)
Vagyis nem 1, 2 vagy 3 gorbe kell, hanem egy szuper 3D-s full dinamikus gorbe:)
Az megint mas kerdes, hogy ezekbol mit erzni igazan?!:) Lehet hogy eleg 1 gorbe is, csak az jo legyen (bar ezt ketlm:P). Az LFS-ben van flatspot, eleg sok (3x16) es meg a gumi is torzul. Igaz nem tudom, hogy szamolja is vagy csak latvany elem:) Az rF-ben, ha jol tudom, kulonfele szamok/allandok alapjan "torzitja" a gorb(ek)et(?!).