"Egyes elméletek szerint a jelenlegi trend iránya"...
Ki mondta, hogy bárkinek is kockafejûvé kell válnia?! Nem kötelezõ semmiféle közösségi portált használni! Ha megnézhetnénk egy statisztikát, akkor szerintem pillanatok alatt kiderülne, hogy ezen portálokat használók elsõsorban a fiatalok -mert még keresik az utat, mert ismerkednek, mert meg akarják mutatni magukat kifelé a világnak és nem utolsó sorban, mert van idejük-.
Aki munkára használja a netet azok általában valamivel idõsebbek (megjegyzem nem is nagyon jut idejük saját kedvük szerint ezeket a portálokat használni).
A trendekrõl meg annyit, hogy azok mi vagyunk. Én negyvenöt évesen más "trend vagyok" (trendhez tartozom), mint egy iskoláskorú, akihez szintén tartozik egy trend, babajagához (kis b-vel) szintén más trend tartozik (bocs babajaga ez most nem kóstolgatás volt).
A trend esetünkben egyenlõ egy felhasználói csoporttal, ami egyenlõ egy fogyasztói csoporttal, ami mindíg egyenlõ egy PR célponttal. Tehát trend egyenlõ PR célpont.
Ez azért érdekes, mert a fiatalabb korosztálynak könnyebb eladni bármit, ami csillogóbb, ami divatosabb, ami trendibb (nagy mennyiségben gyártott, akár jó minõségû tömegcikk -olcsó elõállítási költséggel, viszont nagy haszonnal-), hiszen gondoskodniuk még nem nagyon kell senkirõl (jóesetben), általában eltartottak, valamint csurran cseppen (gondolok itt: szülõk, nagyszülõk, nagybácsi és néni, stb.)
Az idõsebbek azok egyre inkább a munkájukhoz kapcsolódó dolgokat veszik, ami általában specifikus, tehát nem tömegtermék (vagy legalábbis kevésbé tömegtermék). Ezért ezek drágább termékek.
"az internet legnagyobb elõnyét: a sokoldalúságot, a szabadságot és a kreativitást" szerintem nem fenyegeti veszély, egészen addig, amíg van internet.