Bármennyire is biztató ezen jövõkép, nem hiszek még benne. Az elõre eltervezett szituációkban persze jól mûködhet, de az élet soha nem fekete és fehér. Ha a vezetõ rábízza a vezetést a számítógépre, akkor elszokik a vezetéstõl, felelõtlen szórakozásba kezdhet. Lásd: jelenleg tilos mobiltelefont használni, és mégis, a rendõr mellett is elhajtanak telefonnal a kezükben felelõtlen vezetõk. Láttam!
Az utak karbantartására nincs pénz, az alapozásnál kezdõdik a probléma, de seperjük csak be a szõnyeg alá. Kíváncsi lennék, hogy a csodálatos számítógép a keréktörõ kátyúkat hogyan veszi észre, amelyek egyik napról a másikra kialakulnak? Manapság amikor a balesetmegelõzés nem abból áll, hogy jó minõségû utakat, átlátható keresztezõdéseket építsünk, addig halott a dolog. Példa: Szeged, Kálvária sugárúton a Baja felõl érkezõk egy új lámpával találják szembe magukat. Valami agyament úgy állította be a lámpát, hogy a szembejövõ egyenesen haladó, együtt indul a balra kanyarodóval. Ha nagy gázt ad a balra kanyarodó akkor jó esetben elfér az egyenesen haladó elõtt, ha nem akkor nem volt szerencséje! Én inkább lemondtam a balra kanyarodási szándékomról, és mentem egy nem kis kört.
A redundáns szerverekrõl meg számítógépekrõl meg hagyjuk a parasztvakításokat! Mint minden számítógépnek van karbantartásigénye, ezért találkozol a rendszergazdákkal. Minél több a számítógép a személyautókban annál több a meghibásodás lehetõsége. Mivel ezek a gépek sok-sok szenzor jelét gyûjtik be, ezért egy meghibásodása is katasztrofális hatással lehet a közlekedésre. Arról nem is beszélve, hogy a gépkocsik vezetékelése milyen kémiai és oxidációs hatásoknak van kitéve. Nézz körül! Hány nem mûködõ féklámpát, fényszórót és irányjelzõt látsz nap mint nap? Én sokat. Ez nem csak azért van, mert trehány a vezetõ, hanem azért mert az autógyárak a takarékosság érdekében olyan anyagokat használnak a csatlakozásoknál amelyek korrodálnak, a kontakt problémák miatt kiég az izzó, vagy egyszerûen nem mûködik. Fõleg német autókra igaz ez, de ez nem a reklám helye. Ráadásul ha szervízigénye van egy autónak a márkaszervíz meg tud élni belõle. Vajon miért kell a Toyota márkaszervízben más márkákat javítani? Elárulom. Egyébként éhenhalnának!
Nem tetszik ez az idealista világkép!
Sokkal egyszerûbb dolgokkal kellene foglalkozni! Pl: Kártyaolvasó a kulcsa az autónak. Leellenõrzi a jogosítványt, hogy érvényes-e. Fújj a csõbe, hogy nem ittál-e. Ha minden rendben van, akkor nyomd a gombot és indíthatsz! Nehezebb lenne eltulajdonítani az autókat, kevesebb lenne a részeg vezetõ az utakon. A józan ember meg miért ne élvezhetné a vezetés örömét?