2009. áprilisában jelent meg ez a körökre osztott, fantasy stratégiai játék, egész korrekt értékeléseket kapott, így a stílus kedvelõinek kötelezõ darab.
Egy kis ízelítõ:
Egy hosszabb ismertetõ Blade tollából:
"Paradox gondozásában jelent meg a 2007-ben kiadott Fantasy Wars második része, az Elven Legacy, melyet az orosz 1C:Ino-CO fejlesztett. Az elsõ részhez hasonlóan ez is egy fordulónkénti stratégia, amelyben a játékosnak a szokásos tünde, ork, ember oldalakkal kell játszania. A játék kampányában az Illis birodalom léte forog kockán. Egy emberi mágusnak sikerült ellopnia egy olyan varázsigét, amely képes az egész világot elpusztítani. A kampány elején ennek a megakadályozásáért indulunk harcba tünde csapatunkkal.
Az Elven Legacyt indíthatjuk kampány módban, játszhatunk néhány önálló küldetést, vagy választhatunk a pár multiplayer térkép közül. Megéri mindenekelõtt azonban a tutoriallel kezdeni, mely interaktívan magyarázza el a számtalan lehetõséget, melybõl nem mindegyik okoskodható ki magunktól. A kampány amúgy egyszerûen indul, így a csaták során tovább mélyülhetünk el az irányításban. A küldetések elején össze kell állítanunk azt a csapatot, amellyel a feladat minél gyorsabb végrehajtását megpróbáljuk, és három nehézségi fokozat közül is ekkor választhatunk.
A játékban közelharci, lövész és légi egységeink is lehetnek. A gyors gyõzelem azért is fontos, mert a végsõ kapott pontszám, pénzösszeg és az esetleges varázstárgyak megszerzése attól függ, hogy hány forduló alatt sikerült minden feladatot végrehajtani. Ha nagyon gyorsak vagyunk, akkor arany, ha kissé ügyetlenebbek, akkor ezüst fokozaton végezhetünk, ha meg végképp kifutottunk az idõbõl, bronz fokozaton kapjuk a pontokat. Elég szerencsétlen módon, ha nem sikerül a feladat még bronz fokozaton sem, akkor a program nem enged bennünket tovább játszani, hanem elveszítjük az adott pályát. Ez történik logikus módon akkor is, ha a pályán minden egységünket elveszítettük a harcban, ekkor újra kell kezdeni az adott pályát.
Amint összeállítottuk a csapatunkat, a játékmezõ töltõdik be. A fejlesztõk igyekeztek elrejteni a méhsejt szerkezetû játékteret, de azért a különbözõ típusú környezeti elemek határain még felfedezhetjük a nyomát. Így például a mezõk közepén álló erdõfoltok elég jól észrevehetõen hatszögletûek. A normál játéktér mellett behívhatjuk a teljes térképet is. Itt ugyan parancsokat nem adhatunk ki, de megnézhetjük, hogy a különbözõ célok milyen irányokba esnek, és a harcmezõt is nagy távlatokban, teljes egészében áttekinthetjük. A fog of war itt is megvan persze, így a távolabbi ellenséges csapatok helyét nem láthatjuk.
A küldetés indításakor a játékos egy induló pont köré állíthatja fel a csapatát, egyes küldetések kezdetén esetleg egy mini bevezetõ feladat is lehet, ilyenkor elõbb egy-két egységgel kell ezt megoldani, és csak utána indul be az igazi küldetésünk. A missziók elõtt és közben is gyakran megszakad a játék egy-egy hosszabb-rövidebb mozival, amelyekben a történet háttere bontakozik ki. Az egységeket akkor mozgathatjuk, amikor az adott kör alatt ránk kerül a sor. Az egységeinket a kör alatt mozoghatjuk és egyszer támadhatunk is velük. Amennyiben az egységünket megtámadják, akkor az védekezi, ha képes az adott támadót valamilyen módon elérni. A valós idejû stratégiai játékokban már megszokott kis életerõjelzõ csíkokat is láthatunk, ezek segítségével ránézésre meg tudjuk állapítani, hogy melyik egységet vagy egységcsoportot kell visszavonni a frontvonalról egy rövidebb ápolás erejéig. Ha valamelyik egységünk súlyosabban megsérül, akkor mozgás és támadás helyett választhatjuk az életerõ visszanyerést is.
A csapatok tagjai nemcsak megsérülhetnek, hanem meg is halhatnak. A halott csapattagokat nem tudjuk feltámasztani, de arra lehetõségünk van, hogy az adott hiányos csapatot valamelyik baráti városba vigyük, és ott feltölthetjük új harcosokkal. Ez persze pénzbe kerül, így érdemes a csapatainkra vigyázni és amint komolyabban megsérültek jobb, ha egy idõre pihentetjük õket. Azokat az egységeinket, amelyek a harcban többször helytálltak, szintlépéskor elõléptethetjük. Ekkor a játékrendszer egyszerre több fejlesztési lehetõséget is felajánl számunkra, így elõbb-utóbb még az azonos tulajdonságokkal induló csapataink is eléggé eltérõkké válnak, ahogy a különbözõ fejlesztéseket megkapják.
A tünde kampány után az ork és emberi küldetéssorozatot is végigjátszhatjuk, így a játék hosszára senkinek sem lehet panasza. A kampány során a missziók egyre nehezebbek, és a végsõ feladatok esetén már sokszor elõfordul, hogy egy-egy küldetést csak többszöri nekifutásra tudunk teljesíteni. Ennél a nehézségi szintnél a játékot már valóban csak az igazi hardcore stratégiai játékosok élvezik. A játékba kampány- és küldetésszerkesztõ is került, ezzel gyakorlatilag megtöbbszörözték a játék élettartamát.
Az Elven Legacyben a kamerát szabadon forgathatjuk, így nem csupán az egyes egységekre, egységcsoportokra közelíthetünk rá, de kedvünkre gyönyörködhetünk is a tájban, és egészen a horizontig, vagy akár az égboltig is emelhetjük a kamerát. A grafika még erõs ráközelítés esetén is szép, az egységek is könnyen megkülönböztethetõk egymástól, és a környezet ábrázolására sem lehet panaszunk. Mivel közeli képeken az átlagos, klasszikus fordulónkénti stratégiai játékokban eléggé zavaró volt, amint az egységek mindig szinkronban mozognak és teljesen egyformák, ezért a fejlesztõk különbözõ animációkkal és változatosabb felszereléssel látták el az egyes csoportokat, ezért azok igazi csapatként, és nem egyszerre mozgó klónokként jelennek meg a játékban. A fejlesztõk szerint ez egészen új megoldás a fordulónkénti stratégiai játékok között. A játékot kellemes zene és a szokásos harci zajok teszik teljessé. A beszédhangok már nem sikerültek olyan tökéletesre, de ez egy átlagos magyar játékosnak úgysem okoz majd álmatlan éjszakákat. :-)
Amikor a fejlesztõk a játékot tervezték, elsõsorban a Heroes of Might and Magic, Master of Magic, valamint a Warlords Battlecry példáit követték, így aki ezekkel a játékokkal szeretett játszani, igen valószinû, hogy az Elven Legacyt is meg fogja kedvelni. Mivel a Fantasy Wars már két éve a boltokban van, így annak, aki az új rész iránt érdeklõdik, érdemes legalább annak a demóját kipróbálni. A fejlesztõk az újabb részben elsõsorban a mesterséges intelligenciára, az érdekes és nem lineáris történetre, valamint a gazdagabb stratégiai és taktikai lehetõségekre koncentráltak, így elsõsorban ezeken a területeken kaptunk jelentõsebb változtatásokat az elõzõ részhez képest. Mivel a játék fõleg a kampány vége felé és az önálló küldetések alkalmával gyakran nagyon nehézzé válik, és akár a fordulószám túllépése, akár a csapat megsemmisülése után újra kell kezdeni az adott küldetést, ezért elsõsorban a gyakorlott stratégia-rajongóknak ajánlom. A kezdõknek érdemesebb inkább a Heroes of Might and Magic V-tel, vagy más, egyszerûbb stratégiai játékkal kezdeni a mûfajjal való ismerkedést."
Gépigény:
Minimum hardware: Pentium 4 1,5 GHz/Athlon 2000+ 1,5 GHz, 512 MB RAM, GeForce FX 5700/Radeon 9600 vagy jobb videokártya 128 MB memóriával, 3 GB HDD
Éppen az elõdjét a Fantasy Wars-t nyüstölöm. Azt kell mondjam egy kissé nehezebb, mint a Heroes bármelyik része vagy éppen a King's Bounty, de hamar rá lehet érezni az ízére. Sajnos nem ér fel a KB trónjához, de amíg hivatalosan(!) nem jön ki az Armored Princess, addig a stílus kedvelõinek érdemes pótolni ezt a 2 házi feladatot, ha kimaradt volna :-)