A natív kód itt azt jelenti, hogy más programozási nyelveken (pl. C vagy Python) írt programmodulokat itt elõre befordítjuk, így csatoljuk az oldalhoz (a JavaScripttel ellentétben, ahol a böngészõ interpretere a forráskódot valós idõben értelmezi). Ezzel nyilván gyorsabb mûködés érhetõ el, de ettõl még nem fog szebben vagy jobban megjelenni egy oldal a különbözõ böngészõkben, hanem épp ellenkezõleg, sok inkompatibilitási probléma forrása lehet.
A W3C-t se keverjük ide lehetõleg, nincsen szabványuk a böngészõben futtatható natív kódra.
Egyébként ezek csak kísérletezések a Google részérõl (bár ha nagyon belehúznak persze lenyomják a webfejlesztõk torkán õket), de amiket be akarnak vezetni, az O3D-t, a natív kódot, vagy a többszálú JavaScriptet, ez mind olyan funkció ami nem véletlen maradt ki ez utóbbi nyelvbõl. A canvas késõbbi HTML implementációkban már támogatja a 3d-t, miért nem azt támogatják. A natív kód szépen fog futni chrome-ból, de kizárt, hogy más böngészõk átvegyék mivel ellenkezik a web hagyományaival - a JavaScript forrása nyílt a HTML és a CSS kódhoz hasonlóan. A többszálú programozás menedzselése és debuggolása pedig szinte kivitelezhetetlen, vagy horrorszerû a webfejlesztõk számára. Ez a nyelv egyszerûen nem erre lett kitalálva.