Az, hogy mi motivál minket, és hogy milyen stratégiákat engedélyez a közösség az ezen célokért folytatott versenyben, nagy kettõ. Ne mosd össze.
Az ölés morális megítélése korral és társadalommal, valamint áldozattól függõen változik. Pl. a haza védelmében ölni mai napig bárhol szent dolog. A mai világban megegyeztünk, hogy civil lakosságot mészárolni semmilyen indokból sem elfogadható. Ezért a holokauszt sincs rendben. Nincs mélyebb oka azon kívül, hogy tiltjuk.
Megint más arról filozofálni, miért engedélyezünk bizonyos stratégiákat és miért nem másokat (azaz melyikeket bátorítsa, tûrje vagy üldözze valamely közösség). A legegyszerûbb magyarázat például, hogy azért, mert egy szent könyvben ez van. De az ölés tiltása megtehetõ tisztán racionális indokokból is. Egyszerûen rossz stratégia: bosszút szül és így bizonytalanságot az elkövetõ számára is. Azért nem érdemes ölni, mert legközelebb esetleg téged ölnek meg. Jobb a generációkra szóló kiszámítható biztonság, mint a pillanatnyi elõny. Ezt bárki racionálisan gondolkodó ember beláthatja. Ebben az esetben az egyéni érdek legjobb megvalósítása a kooperáció.
Jól illusztrálja ez, hogy mit is értek el a holokauszttal a nácik. Országukat szétszakították, politikai mozgalmukat egy évezredre diszkreditálták, nemzetüket porig alázták. A zsidók pedig erõt és saját országot nyertek a megpróbáltatásból, és erõsebbek, mint valaha.