Az 1400 W az csak valami névleges teljesítmény lehet, pontosan nem tudom, hogy erre mi a szokás, de majdnem biztos, hogy nem fog 1400-at mutatni.
Én eleve nem bízok az ilyen fogyasztásmérõkben, nem tudom, hogy a fázistolást képesek-e kezelni?
Ha nem, akkor eleve hülyeséget mutat.
Ha meg kezeli, akkor is lehet, mert amint írtad, a vezetékeket az áramra és nem az elfûtött teljesítményre kell méretezni. Vagyis egyik funkciójának mindenképpen nem felel meg ez.
Jobb egy multiméter, és azzal kell áramot mérni, csak fázistolást azzal se lehet.
De egy egyszerû elektronikával megoldható az igazi teljesítménymérés, még a nem szinuszos jelek kezelése sem bonyolult.
A villamosokról meg annyit, hogy azok max 1 MW-ot vesznek fel, egy vonat viszont simán lehet 5-6 MW is, és ugyanazok az erõmûvek táplálják õket.
És vasúton is van visszatáplálás, a jobb mozdonyoknál.
Nem a visszatáplálás okozza a nehézséget, hanem hogy milyen gyorsan változik a hálózaton a mérleg.
Ezért lenne jó, ha jobban ösztönöznék az "éjszakai" áram használatát, mert az egy nagy szabályozható teljesítményt jelent, és környezetvédelmi szempontból sem lenne utolsó, ha kevesebb csúcserõmûvet kellene mentetni. És az emberek is olcsóbban kijönnének, ha arról mosnának, stb.