"A stirling motor jó dolog nekem is tetszett mikor gimibe jártam, de most már egyetemen belátható, hogy olyan helyeken ahol állandóan változó teljesítmény kell nem lehet használni. Egy benzin motor tud 1-2 másodperc alatt 1k-s fordulat számról 6k-s fordulat számot elérni egy stirling motor erre sosem lenne képes."
Erre talaltak ki a benzin/dizel elektromos hajtaslancokat. A generator folyamatosan, az idealis fordulatszamon termeli az aramot, amit a rendszer ha akar aksiba/kondenzatorba bufferel. Ezutan a villanymotorok ugy hasznaljak fel ahogy akarjak. Mellekhataskent fekezeskor visszanyerheto az energia egy resze. Ha a stirling motort az aramhalozati generatorok hajtasara hasznaljuk, akkor meg erre sincs szukseg, ott pont a fix es stabil fordulatszam a lenyeges. Egyebkent anno volt stirling motorral hajtott hajo es auto is. (meg a gozautok koraban) A nasa sajat fejlesztesu stirling-je pedig forgo mozgas es kopasnak kitett szigetelesek nelkul termel aramot egy szerkezet belsejebe integralt linearis generator segitsegevel.
Napelemek vagy egy naperomu hasznalata jo otlet, de ha a szaharaba rakjak, akkor tenyleg erdemes lenne elotte megszallni az adott orszagot.
Otthonra:
-nasa fele stirling generator (publikusak a tervei)
-horizontalis szelkerek (hasznalt olajoshordobol is epitheto)
-ha van nagyesesu patak, akkor vizturbina
-ha kisesesu, akkor alulcsapo vizikerek
Mindegyik olcso, hazilag elkeszitheto es akar egy honapon belul is megterulhet.