- A három titkos társaság nem véletlenül titkos, mindhárom a világon élõ emberektõl eldugottan mûködik és direkt módon nem is nagyon konfrontálódnak egymással.
- a Kingsmouthon történõ eseményekkel párhuzamosan a világon több helyen is abnormális dolgok történnek. A sorryban ezt a "sötétség seregének ébredése"-ként hivatkozzák. Tudjuk, hogy a zombi, vámpír és vérfarkas rész csak a sakk gyalogságát képezi. Ezek mellett folyamatosan fognak elõkerülni nagyobb és félelmetesebb szörnyek, mely megteremti a játék PvE/mass-PvE/raid-PvE contentjét. Korábban egy interjúban már megválaszolásra került, hogy az outdoor PvE (PvE World bossok) mellett több "dungeon" is lesz a játékban, mely megteremtheti a group és raid instanceolt PvE környezetet.
- A játék PvP Contentje a föld alatt fog zajlani. Egészen pontosan a "hollow earth"-ben, melyet úgy kell elképzelni, hogy a föld felszíne alatt néhány kilométer mélyen egy belsõ föld (agartha) várja a kalandorokat. Ez a terület alapvetõen érdektelen lenne, ha nem itt "teremne" az anima nevû ásvány/energia/valami. Az Anima az alapanyaga a frakcióktól tanulható speciális képességnek (láthattunk ilyeneket az eddig megjelent két teaser videóban). Az anima ez miatt nagyon fontos árucikk. Valószínûleg az anima egyfajta "progress" mérõ is lesz. Ahhoz hogy animához juss Cabalokba (guild/légió) kell szervezõdnöd és a Cabalod nevében tudsz elfoglalni a belsõ földön Anima forrásokat, melyeket ezután ki tudsz termelni. A Cabalon rangsorolásának egyik aspektusa valószínûleg a kitermelt Anima cellák mennyisége lesz. Véges mennyiségû kitermelõ hely lesz, és az sem biztos, hogy ezek mindig fix helyen lesznek, lehetséges, hogy egy komoly áldozatok árán megszerzett anima cella a megszerzés után nemsokkal kimerül és egy váratlan helyen nyílik meg egy új cella, amire frissen fognak lecsapni a frakciók. Errõl egyelõre csak ennyit lehet tudni, de mindenesetre ez biztos, hogy nagyon érdekes lesz.
A PvE és PvP gameplay mellett a játékban nagyon fontos szerepet fog kapni az felfedezés és a nyomozás. Mivel a játékban nincs olyan, hogy szintezés, ezért az outdoor területek nem lesznek szükségszerûen szintekhez kötve, így nem fordulhat elõ, hogy a játék elõre jutásával bizonyos területek elnéptelenednek, míg más helyeken tömegnyomor lesz. Bár ez is inkább csak spekuláció, de valószínû, hogy az outdoor nyomozásos rész annyiból fog állni, hogy elmehetsz bizonyos területekre, ahol bele tudsz kezdeni egy-egy területi-mission-chainbe, melynek során lépésrõl lépésre keveredsz bele a terület lorejába és a területet uralni akaró gonosz felkutatásába. Ezek a mission chainek nem csak a szokásos: "ölj meg 15 kis zombit, majd 20 nagy zombit" szintûek lesznek, hanem ténylegesen nyomozni kell, bejárni a könyvtárakat, beszélni emberekkel, adott esetben vallatni, megvesztegetni, majd a történet végén eljutni a célhoz és teljesíteni azt. Ezekért a mission-láncokért a frakciódtól valószínûleg busás jutalmakat kaphatsz, hiszen segítettél a gonosz elleni harcban.