Egyébként a 24bit-es technika elsõsorban az akusztikus hangszerek mikrofonos felvételeinél kap nagyobb jelentõséget, mivel a nem hallható tartományokban jelentkezõ felharmonikus hangzások rögzítéséhez van rá szükség.
- "A bitszámban
kifejezett érték, és azt mutatja meg, hogy az átalakító által
kezelhetõ bemeneti maximális feszültségtartományt hány
12 bit, 16 bit, 24 bit. A 24 bitet azért alkalmazzák, hogy a
nem hallható tartományt is rögzíthessék 20000 Hz-tõl
nagyjából 60-70000 Hz-ig. Ennek célja, hogy az itt levõ
felharmonikusok se vesszenek kárba, amely a hang
spektrumát befolyásolják." - (Hangtechnikai kézikönyv - A digitális hangrögzítés és visszaalakítás
alapjai és eszközei-fejezet...)
Tehát ha digitális projektstúdió keretein belül gondolkozunk , akkor a softweres (VST stb.) hangszerek felvételekor keletkezett digitális hanganyag nem fog un. felharmonikusokat tartalmazni, -mivel ez csak az akusztikus hangszerekre jellemzõ - , így nem sok értelme van a 16 bit-es felbontási tartomány túllépésének.