megis milyen technikai ujitas volt a matrixban ilyen erovel? A bullet time? ami azelott is volt mas filmekben? vagy megis micsoda?
Sokan osszekeverik, de az Avatar nem a vegtermek reven ujitja meg a filmkeszitest, hanem maga az elkeszites alatt. Az hogy a rendezonek lehetosege nyult ugy forgatni, hogy real time a mocap stage-rol amr lathatta a vegleges anyagot a monitoron. Az hogy egy teljesen szamitogeppel generalt vilag jott letre ami elotte nem volt ilyen szinten jellemzo. Mar eleve a teny, hogy ilyet sikerult megvalositani kiemelkedo.
Vegul az hogy 3D az csak egy eszkoz, a filmnek mukodnie kell 2Dben is termeszetesen, de itt legalabb nem arrol van szo, mint az ossze tobbi gagyi 3D film eseten, hogy dobjunk a kamera fele egy csakanyt, majd jol megremul a nezo. Itt a jelenetek ugy lettek megkomponalva, hogy ott erezd magad a forgatason, tehat tudatosan helyeztek el targyakat a terben a periferiara.
Uez CG eseten, tobb honapokig csak azon dolgoztunk, hogy a 3Dben felepitett jelenetben ne legyenek elore kiszamithatatlan tavolsagkulonbsegek amelyek reven szetesne a kep. Ez egy adott sablon 2D film eseten nem jon elo, ill nem is forditanak ra figyelmet. Szinte minden hatter igy renderelt, hiszen egy matte painting-el azonnal lesene hogy mi festett es mi valos. Arrol mar nem is beszelve, hogy mennyi munkank volt megfelelo konvergencia pontokkal, hogy ne erezd hogy az agyad szetrobban az ide oda fokuszalastol.
Szal van ebbe munka rendesen, es legyszi addig ne temessetek amig nem lattatok (lehetoleg 3Dben)
Udv
ward
vegul (hogy noveljem a hype-ot) egy shot amin meloztam: