"Hát ez teljesen oké meg minden. Leszámítva, hogy ezeknek a tengeralattjárókról indított rakétáknak, amirõl itt konkrétan szó van, a 3. fokozata is szilárd hajtóanyagú. Abból nem tudom, hol, mi és hogyan jön ki meghibásodás esetén, de mindegy."
A válasz rendkívül bonyolult: az égéstermék.
A harmadik fokozat leválásakor a fúvóka megsérült, vagy alapból nem volt megfelelõen beállítva, vagy az irányítórendszer rosszul mûködött, stb. A lényeg, hogy az égéstermék nem pontosan a rakéta hossztengelyével egy vonalban áramlottak ki - ez meg rendkívül instabillá tette a rakétát, fõleg légüres térben.
"Nekem az nem jön le, hogy indítják a rakétát, már akkor pörög, ez hozza létre a kék vonalban az orsókat, majd valami komoly dolog történik erre a több ezer km/h-val menõ rakéta megáll és elkezdd fehér füstöt okádni jó hosszú ideig anélkül, hogy a magassága valamit változna, vagy menne tovább."
Nem állt meg. Annyira elkezdett pörögni, hogy érdemben nem keletkezett hajtóerõ (a pörgés miatt az egyes idõpillanatokban fennálló hajtóerõk kiegyenlítették egymást). És mivel légüres térben haladunk, a rakétából kiáramló gázok is hasonló sebességgel haladnak (nincs közeg, ami lelassítaná õket). Ez pedig megtéveszti a szemet. Valójában a rakéta repül (a saját lendülete viszi), csak a körülötte látható gázok vele együtt haladnak.