Ugye már van autópálya-matrica rendszer nálunk. Mûködik is. Ebben az esetben csak meg kéne vetetni a külföldi kamionosokkal a megfelelõ, mondjuk 4 napos matricát, amit amúgy is kötelezõ megvenni nekik.
Ha áttérünk az elektromos nyomkövetõs megoldásra, akkor pont ezek a kamionok esnek ki a rendszerbõl, mert nekik nem gazdaságos beépíteni a nyomkövetõt. Nincs is idõ rá, mert egy átlag kamionos max. másfél nap alatt átmegy rajtunk.
Ez megint csak egy szimpla lenyúlás, ami a helyi autóstársadalom ellen folyik. Ugyan az, mint a díjszedõ kapuk esetében volt. Három és fél milliárdért felépítették az M3 fizetõs kapuit, hatért elbontották. Rohadt gazdaságos volt, csak nem nekünk. Ez sem lesz veszteséges, a felépítõknek, és az üzemeltetõknek, Mindenki másnak igen.