Az átmenõ kamionforgalomból a szlovákok eddig is aránylag kis részt kaptak. Fõleg azért, mert csak az megy náluk, aki nem tudja kikerülni õket. Sok a hegy náluk, kanyargósak az utak, ráadásul kevés az autópálya. Arra nem lehet gyorsan letudni a fuvart. Bécstõl Ukrajnába eddig is Magyarországon keresztül ment a többség. Fõleg azért, mert majdnem végig autópálya van. Németbõl pedig inkább Lengyelországon keresztül. Arra rövidebb.
Ami az elektronikus mozgásfigyelést illeti. A bevételt nem az a pár pluszkamion fogja hozni, akik ezután jönnek át, hanem mi. Mi, azaz a magyarok. minket fognak megsarcolni újra, elõször, mert az új rendszert méregdrágán fel kell építeni, utána pedig használni kell, persze nem ingyen. És persze ott van, hogy a demagóg szöveg szerint így mindenki annyit fizet, amennyit megy. De akkor minek szedték fel a kapurendszert? Meg mi van a benzin árába beépített útalapdíjjal?
Néhány évente elsütik a menettel arányos díjszedés dumát, és mindig beugrik egy csomó balek.