Én félelmet nem éreztem hl2-nél, sem az ep-eknél. Inkább undort a fejükön sok fekete headcrabet hordozó zombitól. Félni nem volt mitõl(ideges viszont többször voltam a téglatest "mindenbeelakadós" fizika miatt), lehetett tudni hogy a földön fekvõ test úgyis felkel zombiként, lehetett tudni hogy minden üres sötét helyre bespawnol valami lény. A vége felé meg már úgye szabadságharc volt.
"Számomra a Stalker inkább nyomasztó volt mint izgalmas"
Huhúú tényleg? Milyen meglepõ hogy egy poszt apokaliptikus világ mutáns lényekkel egy katasztrófa helyszínén nyomasztó... éppen azt akarták elérni hogy nyomasztó legyen, mint a filmnél is.
Nem volt izgalmas? hmm hát aki a cordonig jutott nem is. De a végén bizony olyan tûzharcok vannak fedezékrõl fedezékre ugrásokkal(és gyors halálokkal), sunnyogásokkal, amit max az ofp-ben és utódjaiban láttam.
Ott az agroprom underground ahol elõször lehet találkozni vérszívóval, egy egy sötét alagút mellékszobái között összevissza szaladgáló, fújtató átlátszóvá váló fehéren világító szemû, egyébként félelmetes kinézetû(díjat is nyert) mutánssal, úgy hogy hallod hogy ott van, de nem látod és nem tudod honnan ugrik neked :) (persze ez csak akkor történik mikor egyszer már megtámadott, ugyanis addig csöndben van, nem lehet rá számítani).
Hasonló a titkos laborokban, még sötétebb folyosókon, baljós és hirtelen zajokkal ami a frászt hozza a játékosokra, rejtélyes módon felemelkedõ és a játékos felé repülõ tárgyakkal, folyamatos motoszkálással a folyosókon...
Emellett egy az egyben visszadták a zóna kinézetét, a szoci építészeti stílusokat, úgy ahogy csernobil környékén kinéz.
Háttérhangok és zenék is nagyon ott vannak.
És a történet :)) az elején kitalálja a pléjer hogy így volt, és a vége felé összeáll a kép hogy pont nem úgy volt ahogy gondolta, hanem teljesen máshogy.
Hl2 jó volt, az új ötletek miatt, és a kis kreativitás miatt (ami általában hiányzik az fps-ekbõl), a fizikai feladványok az "ahová lépek szörny terem", stb. De annyira nagy szám nem volt mint ahogy mondják voltak "mikorleszmárvége" részek benne bõven. Egy egyszerû hentelõs kikapcsolódásnak jó, de nem több...
Mainstream játék volt, az egyszerû közönségnek lazán játszható és érthetõ akkoriban omgwtf grafikával, nagy hype-al, és jobb volt mint az átlag ezért lett ez az évtized játéka. Én nekem semmiképpen sem lenne benne a top5-ben sem, attól függetlenül hogy 3x végigjátszottam az alapot, és 1-1x az episode-okat(ez a dolog mellesleg igen szánalmassá vált, fõleg hogy több mint 2 éve szüttyögnek az ep3-al).
De pl ott a vice city, abba is jobban beleéltem magam, az olyan jól visszadta a 80-as éveket hogy az valami hihetetlen.