Továbbra is tartom, hogy nem hogy nem szükségszerû, egyszerûen felesleges. Bárhol az életben, az iskolában, akár egy szakma megszerzésénél egyszer levizsgázol, akkor jogosan feltételezik rólad, hogy az anyagot elsajátítottad. Hogy meddig marad meg, mikor kell saját magadnak (!) felfrissíteni a tudást, mindenkinek magának kell eldöntenie, mint értõ, gondolkodó ember. Ha kimegyek az utcára, és látok egy táblát, amirõl gõzöm sincs mi az, akkor kérem hazamegyek, utánanézek, onnantól tudom. De engem ne kötelezzenek vizsgázásra évenként, kétévenként, fõként ennek anyagi és idõbeli vonzatait tekintve.
A vezetést nem bemagolni kell. Sokan ezt teszik, de ez egy olyan kivételes dolog, ami néhány alapszabály és tábla megtanulását követõen szimplán a logikára, fizikára, és fõként a tapasztalatra épül. Akár hogy is nézzük, a balesetek jó része nem a szabályok nem ismerete miatt következik be. Rosszul méri fel a távolságot, rosszul választja meg a sebességét, vagy egyszerûen csak hülye. Ezeket küldheted havonta is KRESZ vizsgára, vagy ki a városba vizsgabiztossal, nem fog javulni semmit a helyzet. Ez a kikanyarodós példa is jól mutatja, nem bemagolni kell, hogy ha elõznek valakit a fõúton, akkor nem kanyarodik ki elé. Egyszerûen bele kell gondolni, LOGIKUS, hogy ha nem akarok meghalni, megvárom míg elmennek elõttem, akkor megyek csak ki.
Az, hogy ki hogy indul el a dombon, tényleg semmi köze nincs az újravizsgázáshoz, lehet az autó is szar, vagy gyakorlatlan a sofõr. A magától elinduló tanulókocsikkal való kétszeri dombon való indulás még senkinek sem alapozta meg a jövõjét, gyakorolni pedig nem mindenki tud eleget.
Büntetések így is irreálisak már a magyar pénztárcához mérve. Két legyet akartak egy csapásra, mikor bevezették ezt a rendszert, ahol hamar százezreket is kifizethetsz, hogy ez majd visszatartja, megfogja a népet. Csak nem ez kellene, hogy a megoldás legyen, mert mindig lesz olyan, akinek ez a pénz is aprópénz. Ekkor emeled tovább, hogy egy átlagcsalád fél éves bevétele legyen? Pontrendszer teljesen komolytalanul van már véve, pedig a jogsi elvétele nagyobb gond lenne a többség számára. És azzal valóban kivonnák a forgalomból a tagot, nem tönkretennék. Az, hogy mikor jogos egy büntetés, mikor nem, kár kollektíven nézni, és kár csak a gyorshajtásra korlátozni. Lényeg, hogy aki papíron bûnözött, nem feltétlenül csinált akkora galibát, mint azok, akik talán még sosem buktak le, talán sosem mennek 90-100-nál többel, mégis életveszélyesek. Túl lassú jármûvek szintén.