1. Látom az elõbb már leírtad, de ettõl függetlenül, nem teljesen úgy van ám, ahogy gondolod. Az ácsok, lakatosok, kõmûvesek, mind mind veszélyeztethetnek másokat (pl a velük dolgozó munkatársaikat), és saját magukat. De akár a megbízóikat is, közvetve, vagy közvetlenül. Egy munkakör bonyolultsága, vagy épp nehézsége nem attól függ, hogy újra kell-e vizsgázni annak betöltése érdekében, mondjuk havonta. Ha sûrûn vannak újítások, sûrûn változnak dolgok, akkor javallott. De ismét elmondom, az általad említett halálesetek kimutatásait nézd meg részletesen is, melyiket mi okozta. Többségét a felelõtlenség, figyelmetlenség, elalvás, türelmetlenség, felesleges agresszió. Ezek egyikét sem fogják korrigálni az újravizsgázások. Azt a néhány jobb kéz szabály elmulasztást, meg társaiból bekövetkezõ koccanásokat nem mérvadóak. A gyakorlat megint más kérdés, több extrém szituációval kellene szembeállítani az embereket, de ezeket sem utólag, hanem mielõtt a jogsit megkapja. Dombon való indulás, y forduló, lehet gyakran használatosak, de a bajok nem ezekbõl vannak, hanem a csúszós útól, manõverekbõl.
Hivatásosokat ne keverjük ide, tény, hogy ott is vannak hiányosságok, mert ahol sok buszsofõr szabadidejében részeg - de pont most volt egy, aki melót is így akarta kezdeni, csak elaludt a kormányon -, addig ott is súlyos gondok vannak, de az akkor is más tészta. Ott a munkaköri kötelessége, felelõssége a megfontolt viselkedés, míg a normál autózónak személyi felelõssége.
2. Leggyengébb láncszemhez való igazítás sose volt jó megoldás, nem is lesz az sosem. Fõleg egy olyan témában, ahol senki sem ismeri be, hogy õ a gyenge láncszemek része. Ma menõ gyorsan és "jól" vezetni, és nagyon ciki "szerencsétlenkedni". Ha már a szakmánál, sulinál tartottunk, akkor a kettes szintet mindig ahhoz igazítsuk, aki a leggyengébb az osztályban? A fejlõdés nem igazán lenne pozitív :) Azt a bizonyos kettes szintet kellene meghatározni itt is, szigorúan. Ne csak a pénzt kelljen csengetni, és már megy is a jogsi. De ez is megszerzés elõtti intézkedés, nem utólag kell szûrni ezt. Aki a vizsgázáskor tudott egy szinten vezetni, akkor az a gyakorlat miatt hülyébb tuti nem lesz már.