A dual touch csak 2 ujjat érzékel, a multi meg ennél többet is. Én amúgy úgy tudom, hogy az iphone-ban nem dual van, legalábbis nekem az ipod touchomon volt egy (amúgy teljesen értelmetlen) program, ami pl 3 ujjat is érzékelt, ennél többet nem , de szerintem ez is csak szoftveres limit volt. Meg jut eszembe, pl ott van a taptap is iphone-ra, amiben 2 játékos esetén simán lekezel egyszerre 4et min, meg 1játékosban is simán kezeli a 3 érintést.
Amúgy valóban nincs sok értelme 2nél több ujjal vezérelni ezeket. Hiába hangzik jobban, hogy pl 10 érintést is követ a képernyõ, azt ez milyen kemény, de ez tipikusan olyan dolog, amin lehet lovagolni iphone vs bármi más vitákban, mivel csak nagyon kevés helyzetben van, hogy tényleg jól jönne vagy lenne értelme 2nél több érintésnek. Ekkora képernyõn, fõleg, hogy még a készüléket is tartani kell, nem is lehet szerintem rendesen figyelni egyszerre 3 vagy több pontra.
Amúgy a multi engedélyezés azért történt, mert az apple bizony elég nyiltan beszólt a google-nek és az adobe-nak. Tetszik is a google hozzáállása. Nem kell itt semmi agyonmarketingelt visszaszólás, egyszerûen 2 napra rá kiad egy frissítést, ami gyakorlatilag az iphone talán egyetlen nem ízlésbeli, valódi elõnyén megszünteti az androiddal szemben.