Szeretnék a Yoodli Kft nevében hivatalosan válaszolni néhány itt felvetett aggályra:
Az indulás óta volt több technikai problémánk is, de ezek többségét orvosoltuk, és reméljük nem lesz többet olyan eset, hogy pl. egy termék újraindul a lezárás után, és emiatt 2 nyertese van 1 terméknek.
(ez akkor fordult elõ, amikor az utolsó licit az u.n. lezárási tranzakció közben "esett még be", és innentõl kissé megbolondult a rendszer. Ez egy programhiba, aminek a javítása megtörtént. Ez történt többek között "egaMaD" és "1xms" által felvázolt esetben is.)
Ezeknél minden esetben egyeztettünk a licitálókkal, és sok esetben inkább vállaltuk a veszteséget, de mindkét nyertesnek elküldtük a nyereményt, vagy szabályzat szerint töröltük a licitet, a licitálók visszakapták a kreditjeik 100%-át, és újraindítottuk a licitet.
Többször elõfordult, hogy az oldal pár percre nem volt elérhetõ, ezért nem lehetett, vagy csak nehezen lehetett licitálni. Ezt nem szándékosan tesszük (sõt ez nekünk igen komoly üzleti és etikai károkat okoz), hanem olyan mértékû túlterhelést kap egy-egy csúcsidõszakban a rendszerünk, hogy a 8 processzoros HP server se bírja a terhelést. Ennek megoldásán dolgozik 6 (!) IT-s szakember éjjel-nappal, akik kód és rendszer optimalizációt végeznek, de mivel az oldal jellegébõl adódóan a munka egy részét éjszaka lehet csak elvégezni, ez korántsem egyszerû feladat. Reméljük ez a probléma igen rövid idõn belül megoldódik.
Utalva „1xms” felhasználó levelére az ismétlõdõ nyertesekkel kapcsolatban: ezek a felhasználók tényleg XL-es kredit-csomagokat vásárolnak akár naponta többször is, tényleg sok százezer Ft-ot elköltöttek kreditekre, mert megértették azt, hogy ezt érdemes üzletszerûen csinálni (kiszámolva igen jól keresnek vele). Jellemzõen azok nyerik az aukciókat, akik komolyan végigcsinálják a licitet, és nem szállnak ki pár 1000 Ft után. Veszteség legfeljebb annyi lehet néha, hogy a terméket a bolti árnál 5-10%-al olcsóbban tudja eladni, de ha valaki valóban azért licitál, mert szüksége van a termékre, akkor nincs igazán vesztenivalója.
A számláló mûködésével kapcsolatban pár dolog: ha valakinek az internet kapcsolata akár csak 0,5 mp-re kihagy (ami valljuk be õszintén, nem túl különleges dolog), akkor a server nem tudja elküldeni a frissítést az illetõ gépére, és kettõt, vagy hármat ugrik a számláló. Olyan esetben is elõfordulhat ez, amikor a rendszer túlterhelt és képtelen egyszerre ezer usernél mp-ként frissíteni. Ez a fentiekkel együtt hamarosan megoldódik.
Kedves „azlk” olvasó számolását köszönjük, valóban helyesen kalkulált, de tudni kell, hogy egy ilyen szolgáltatást egyrészt marketingelni kell, ami igen sok milliós havi kiadást jelent, másrészt egy cégnek vannak kiadásai (bérek, üzemeltetés, bérlet, stb). Emellett vannak termékek, amit igen komoly veszteséggel adunk el (kaptak 900 Ft-ért 100.000 Ft-os mosogatót is!), de persze az ellenkezõje is ugyanígy megvan. Egy ilyen vállalkozás csak hosszabb távon megtérülõ.
A termékek „túlárazásával” kapcsolatban azt kell tudni, hogy a magyarországi netes boltok többsége fél-illegális módon árulja a portékáját. Bármelyik ár-összehasonlító oldalt megnézünk, akkor vannak a „drága boltok” néhányan, és többségben vannak azok, akik az elõbbinél 20-30%-al olcsóbban adják pár ezer Ft különbséggel a termékeket. Ennek több oka is van: egyrészt olyan országból szerzik be az árut, ahol a legolcsóbban vehetõ az meg (nem baj, ha nem dugható be a mi aljazunkba a 220-as dugója, nincs magyar menü, leírás, stb.), ami nem lenne baj, de így a garancia úgy mûködik, hogy a vásárlónak be kell vinnie a 55 kg-os mosogatógépet oda, ahol vette, onnan kiküldik abban az országba az árut, ahonnan származik, majd 2-3 hónap múlva esetleg visszakapja a megjavított készület. Ezzel szemben itthon a szerelõ kimegy házhoz és megjavítja, vagy ha el kell vinni a készüléket, akkor max. pár hét alatt megjavítják. A szervizek többsége csak a magyar garanciás termékeket javítja itthon, bárki utána tud ennek járni!
A B változata az olcsó áru létrehozásának az ÁFA-mentes eladás, ami úgy történik, hogy kiviszik az országból az új árut, és behozzák mint használt terméket ÁFA mentesen, de továbbra is új termékként árulják. Ezt úgy hívják hogy ÁFA csalás. Bárki kipróbálhatja, ha rendel pl. egy telefont a neten, „jó áron”.
Mi ilyen ügyekbe nem kívántunk részt venni, ennek köszönhetõen a termékeink árait a magyarországi importõr (Sony, Acer, HP, stb) határozza meg és a törvényt betartva, minimális árréssel kell beérnünk, mivel fontosabbnak tartottuk a legalitást.
Ahogy szokták mondani, minden kezdet nehéz. Ügyfélszolgálatunk megpróbál minden levélre és esetre munkanapokon 24-48 órán belül válaszolni, és egyetlen ügyfélpanasz se volt még, amit ne oldottunk volna meg.
Mi mindenesetre abban bízunk, hogy nemcsak azok, akiknek aggályaink és félelmeik vannak, hanem az eddig kiszállított több mint 100 termék nyertese is elõkerül majd a fórumokon és beszélgetéseken (akik bármilyen hihetetlen, hús-vér emberek, akik a szkeptikusokon mosolyognak most), mivel nem rövid távú céljaink vannak az áruházzal (ezért is vállaltunk igen komoly TV-s bevezetõ kampányt).
A technikai problémákért mindenkitõl elnézést kérünk, és azon vagyunk, hogy ezek a jövõben megszûnjenek, és minél több elégedett vásárlót üdvözölhessünk a Yoodli oldalán. Ez a célunk.